آخرین عناوین

جمعه 9 آذر 1397-22:22 کد خبر:64350

حکایت همچنان باقی‌است:

شلیک آخرین تیر شورای شهر نکا به سمت شهردار/ پاسخ کمیته انطباق چه می‌تواند باشد؟

داستان تهاجم همه جانبه 4 عضو شورای شهر نکا به سمت شهردار این شهر همچنان ادامه دارد و آخرین تیر نیز به سوی شهردار شلیک شد، شهردار نکا متهم به عدم سکونت در نکا است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از آوای خزر، سید مهدی احمدی شهردار نکا که از نیمه دوم شهریورماه 96 رسماً کار خود را در شهر نیکان آغاز کرد، چند ماهی است که با اقدامات مناسب و ارزنده‌ای که اقبال عمومی را در پی داشت و دستی به سر و روی شهر نکا کشید؛ اما مورد هجمه تعدادی از اعضای شورای شهر قرار گرفت.

هنوز 4 نفر از اعضای شورای شهر اعلام نکرده‌اند علت این برخوردهای دور از انصاف علیه شهردار چیست، ظاهر ماجرا از تقاضای یکی از اعضای شورای شهر برای استعفای شهردار آنهم با لحنی طلبکارانه آغاز شد و پس از اعلام استعفای شهردار و پس‌گرفتن استعفا، 4 عضو این پارلمان شهری تصمیم گرفتند، حالا که شهردار آب را گل‌آلود کرده است، نوبت ماهی‌گیری آنهاست!(البته در اخبار قبلی درباره علت استعفا و پس‌گرفتن آن توضیح داده شد).

آنها برای استیضاح شهردار راه‌های زیادی را رفتند، روزهایی که باید برای آبادانی و پاسخگویی به تقاضاهای مردم صرف می‌کردند را به دنبال غرض‌ورزیهای شخصی بودند و این راه هنوز هم ادامه دارد.

اخیراً آخرین تیر نیز به سمت شهردار نکا شلیک شد، آنها می‌گویند شهردار ساکن نکا نیست و شرایط احراز را ندارد و از او خواستند از فردا به شهرداری نیاید.

سؤال این است که آیا بلافاصله پس از مصوبه شورا، شهردار باید برکنار شود یا نیاز به تایید یک منبع و مرجع است؟ قانون می‌گوید این موضوع باید تایید شود و تایید آن نیز از سوی کمیته انطباق باید صورت بگیرد و رییس این کمیته نیز فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان است.

بنابراین اگر کمیته انطباق بررسی کرد و شهردار شرایط احراز را نداشت، برکنار می‌شود، اما 4 عضو شورا معتقدند که به صرف اعلام مصوبه شورا، شهردار باید برود و حتی به شهردار اعلام کردند که خدمت شما به پایان رسیده است،اما براساس کدام دلیل؟

جلساتی که در منزل سازمانی شهردار واقع در نکا برگزار شد و تعدادی از اعضای شورا نیز حضور داشتند چه می‌گویند؟ آیا مطالبی که امروز گفته می‌شود و حملاتی که علیه شهردار اتفاق افتاده است؛ نمی‌تواند یک ادعای واهی و از روی غرض‌ورزی باشد؟!

آیا اکنون که اعضای شورای شهر نکا نتوانستند با استعفای شهردار به نتیجه برسند، این اقدامات نمی‌تواند سؤال‌برانگیز باشد؟! و آیا آنها نمی‌دانند که باید ادعاهای آنها ثابت شود؟! چرا 4 عضو شورای شهر، دلیل محکمه‌پسندی برای برکناری شهردار ندارند و به‌جای شفاف‌سازی، به دنبال براندازی هستند؟ چرا حتی یک نشست صوری هم که شده با شهردار نداشتند و چرا سخنان بزرگان شهر را به حساب نیاوردند؟ آیا همه اینها به معنای کینه‌توزی نیست؟

اگر قرار باشد شهردار به صرف مصوبه شورا کنار برود و کمیته انطباق و بررسی در کار نباشد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و با هر مصوبه شورا شهردار باید برود، اگر اینگونه باشد پس شهرداران هیچ امنیت شغلی ندارند و همواره باید در استرس این قبیل اقدامات از سوی شوراهایی باشند که هر روز به دنبال باج‌گیری از شهردار سرگردان‌اند! آنگاه هر از گاهی در 58 شهر مازندران ماجراها و داستان‌هایی ایجاد شود که وقت و توان خدمت را بگیرد!

اکنون نوبت آن است که نماینده عالی دولت در شهرستان و مسئولان مرتبط استانی پای کار بیایند و به این شرایط رازآلود و سر به مهر در شهرداری و شورای نکا خاتمه دهند و مهمتر از همه آنکه همه چیز خیلی شفاف برای مردم بازگو شود و آنها بدانند علت به‌راه انداختن قائله‌ی برکناری شهردار شهرشان چه بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :