آخرین عناوین

شنبه 10 آذر 1397-16:36 کد خبر:64368

معاون فرماندار شهرستان نور خبر داد:

خارج شدن «شعبان‌آباد» نور از وضعیت منطقه ویژه اجتماعی

معاون فرماندار نور با بیان اینکه در این شهرستان منطقه ویژه اجتماعی نداریم، گفت: منطقه شعبان‌آباد نیز با داشتن 645 نفر جمعیت با ارائه خدمات اجتماعی از وضعیت قبلی خارج شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رقیه صفری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی که با موضوع آسیب‌شناسی حاشیه‌نشینی و ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی شهرستان، با حضور مسئولان استانی و اعضای کارگروه شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان نور منطقه حاشیه‌نشین که در سطح استان تعریف شده نداریم حتی منطقه شعبان‌آباد نیز از وضعیت قبلی خارج شده اما از نظر اجتماعی باید بیشتر خدمات‌رسانی شود.

وی افزود: این منطقه دارای 163 خانوار و 645 نفر جمعیت است که با خدمات ارائه شده و انجام اقداماتی از جمله آن راه‌اندازی و استقرار مرکز خدمات کاهش آسیب‌های اجتماعی، اورژانس اجتماعی، احداث و تجهیز پارک کودک، خانه بهداشت و...  از نگاه حاشیه‌نشینی خارج شده است.

معاون فرماندار شهرستان نور با تاکید بر ضرورت توانمندسازی ساکنان این منطقه، تصریح کرد: منطقه شعبان‌آباد نیازمند ارتقای سطح اقتصادی خانوار‌ها است که می‌توان با ایجاد کارگاه برای اشتغال ساکنان به ویژه بانوان آنان را توانمند کرد تا مشکلات اقتصادی خانواده‌ها کاهش یابد.

این مسئول از تخصیص اعتبارات ناچیز به دستگاه‌های حمایتی شهرستان گلایه کرد و افزود: اعتبارات پرداختی آنقدر ناچیز است که شأنیت دستگاه‌ها حمایتی شهرستان را پائین می‌آورد بنابراین لازم است اولا در توزیع و تخصیص اعتبارات به این شهرستان که پنج شهر زیر پوشش دارد نگاه ویژه شود و اعتبارات خوب نوبه‌ای به جای اعتبارات خرد سالانه پرداخت شود.

صفری با تاکید بر خدمات‌رسانی و توجه ویژه به مناطق مستعد آسیب گفت: اقدامات فرهنگی در این مناطق باید بیشتر شود و افراد بی‌بضاعت و مشمول حمایت زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از وظایف بهزیستی کاهش و توقف آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در این رابطه شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات، تشکیل کمیته راهبردی، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی و ... اولویت دارد.

بهرام شریفی افزود: بهزیستی نور در منطقه شعبان‌آباد با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها مبادرت به برگزاری آموزش‌های فنی‌‍وحرفه‌ای، کمک‌های اولیه، کلاس‌های نهضت سوادآموزی، آموزش قرآن و احکام، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از ایدز و اعتیاد، ویزیت رایگان دهان و دندان و ... کرد.

وی از راه‌اندازی مهدکودک حاشیه و زیرپوشش گرفتن 30 کودک در این منطقه خبر داد و گفت: مرکز دی.آی.سی نیز 90 بیمار را زیر پوشش دارد.

علیرضا  اقبالی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این جلسه از استقرار خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در این منطق خبر داد و افزود:علاوه بر مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات درمانی، پیشگیری در اولویت است بنابراین غربالگری اچ.آی.وی، توزیع وسایل پیشگیری، بازدید از مکان‌های بهداشتی، آزمایش خون، توزیع بسته‌های بهداشتی و ... انجام می‌شود.

معاون مدیرکل اجتماعی، فرهنگی استانداری مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: از 6 بحران اصلی در کشور مهم‌ترین آن بحران اجتماعی است که شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و ... می‌شود.

حسین اخوان افزود: این بحران‌ها عوامل زمینه‌ای و تمام کننده دارند که از جمله آن فضای مجازی، تحریم‌ها، جمعیت جوان، مشکلات آموزشی و بهداشتی، نداشتن الگوی مدون رفاهی، چاقی دولت و درصد حقوق بگیر دولت و ... موجب عدم توانمندی در توسعه همگن شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :