آخرین عناوین

شنبه 10 آذر 1397-18:26 کد خبر:64373

در سی و چهارمین جلسه شورای پنجم شهر ساری چه گذشت:

دریافت هزینه های غیرقانونی توسط سرویس مدارس/واگذاری پروژه ها به سازمان عمران

تغییر نمایندگان شورای شهر ساری در شورای شهرستان/دریافت هزینه های غیرقانونی توسط سرویس مدارس


به گزارش خزرتیترخبر ، سی و چهارمین جلسه شورای پنجم شهر ساری با خبرهای ناامید کننده برگزار شد،که مهمترین مطالب این جلسه منتشر می شود.

مهمترین نطق های اعضای شورای شهر ساری

&مدینه:

*در خصوص پرداخت مطالبات طلبکاران سازمان عمران شهرداری ساری، نیاز است تا اقدام عاجل صورت گیرد تا مدیریت شهری بیش از این آسیب نبیند، براساس بررسی ها مدت سه ماه و نیم می باشد که کارکنان این سازمان حقوق دریافت نکرده اند و همچنین کارکنان سازمان آتش نشانی نیز بیش از یک ماه و نیم می باشد که حقوق نگرفته اند.

*برخی از پروژه هایی که به دست سازمان عمران در دست انجام بود به علت مشکلات اقتصادی عملا غیر  فعال شده و مسکوت مانده است که این شرایط بسیار بحرانی می باشد.

&نقیبی:

*متاسفانه مصوبات شورا در مورد نرخ سرویس مدارس اجرا نمی شود و بسیاری از رانندگان کرایه هایی بیش از مقدار مصوب دریافت می نمایند که باید نظارت خاص صورت گیرد.

*باید در مورد بحران سازمان عمران و سازمان آتش نشانی اقدام عاجل صورت گیرد زیرا در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.

*در بودجه سال 96 چه اقداماتی انجام شده است که بخواهیم در بودجه سال 97 نیز انجام دهیم و مصوب کنیم.

&عشوری:

*شهرداری طی 8 ماه گذشته علارغم درخواست از سوی اینجانب متاسفانه لیست املاک قابل فروش و در حال مزایده را به شورا ارائه نداده است و طی روزهای اخیر مزایده ای در مورد سکوی زباله انجام داده شد که خلاف قانون بوده و فقط چند شرکت خاص در این مزایده شرکت نموده اند که از نظر اینجانب و بسیاری از کارشناسان تخلف بوده که باید بررسی شود.

*لطفا اعضای شورا از مزایده بسیاری از املاک شهرداری جلوگیری به عمل آوردند.

*به راحتی بسیاری از تخلفات در شهرداری به وضوح در دست انجام است اما شخصی پیگیری نمی نماید، اعلام می نمایم که از واگذاری زمین مربوط به سکوی زباله به آقای خاص جلوگیری به عمل آورید .

*گزارش 6 ماهه شهرداری اعلام شد اما بسیاری از شبهات در این مورد وجود دارد.

48 میلیارد تومان اصلاح سند از سوی شهرداری صادر شدکه دلایل آن مشخص نیست.

&زلیکانی:

*بسیاری از افراد و اشخاص و مسئولین باید پاکدستی را از راننده تاکسی نمونه ساری یاد گرفته و وی را الگوی خود نمایند.

*به استاندار سفارش می نمایم که به داد شهرداری های استان برسید زیرا که شهرداری ها به مرحله خاص و بحران رسیده اند اکه اگر در حوزه درآمدهای پایدار فکر های اساسی نشود،ممکن است بسیاری از شهرداری ها ورشکست شوند.

*در مورد وضعیت سازمان عمران اعلام خطر می نمایم  و اعلام می نمایم که نوع مدیریت در این سازمان نگران کننده می باشد، امیدراوریم شهردار این موضوع را جدی گرفته و فکری اساسی بنمایند .

*روند ناصواب گذشته در سازمان عمران ادامه دارد که اگر همچنان ادامه داشته باشد به زودی این سازمان منحل خواهد شد.

*خدا را گواه می گیرم که تاکنون در مورد عزل و نصب ها اظهار نظری نکرده ام.

*مدیریت در سازمان عمران به صورت پادگانی و نظامی می باشد.

*امروزه شهرداری باید همانند زمان بحران از صفر شروع نماید، زیرا متاسفانه در حوزه درآمدهای پایدار شهرداری اقدامی نکرده است و باید بودجه را انقباضی بست.

&کوروش یوسفی:

*متاسفانه نمایندگان ساری در مجلس بسیار ضعیف عمل کرده اند و بسیار ی از شهرها مانند آمل در پروژه و بودجه های عمرانی چندین برابر موفق تر از ساری عمل نموده اند.

*در بخش تولید کار در شهرداری دچار مشکل هستیم.

&نجاریان :

*طی سالهای 95 و 96 تاکیدا ملزم کردیم، سازمان ها و شهرداری های مناطق در اجرای پروژه ها حتما از سازمان عمران استفاده نمایند که ظاهرا این کار انجام نشده و یکی از علت های مشکلات مالی سازمان عمران ، عدم واگذاری پروژه ها به این سازمان می باشد.

*نباید ثبت تخلفات توسط خودروهای سازمان حمل و نقل مختص به چند خیابان مرکزی و معروف شهر شود، بلکه باید این خودروها در کل سطح شهر گشت زنی نمایند . 

*باید حتما مراعات مسافران و برخی رانندگانی که بیماران خود را به بیمارستان ها منتقل می کنند، نمود.

*برخی سازمان ها ظاهرا چابک سازی شده اند اما عملا در سطح شهر تغییراتی مشاهده نشده است.

حاشیه های جلسه

*سی و چهارمین جلسه شورای پنجم در ساعت 16 به ریاست مدینه آغاز به کار نمود.

*مهندس حمید فرزانه (پایه اصلی فعالیت شهرداری ساری ) و طاهری معاون اداری و مالی (قلب تپنده شهرداری) به عنوان نمایندگان شهردار در جلسه شورا حضور داشته اند.

*در این جلسه شورا تمامی اعضا حاضر بودند، در ابتدای جلسه اعضای شورا از راننده تاکسی ای که مبلغ 6 هزار دلار را به صاحبش برگردانده بود با اهدای هدیه ای تقدیر نمودند.

*جلسه راس ساعت 18 به پایان رسید.

*شوراي شهر ساري در شوراي شهرستان ٢نماينده دارد،آقاميري و نقيبي، آقاي نقيبي از حضور در جلسات شوراي شهرستان انصراف داد و قاسمي جايگزين وی شد.

*مدت حضور نمايندگان شوراهاي بخش و شهر در شوراي شهرستان ٤ ساله است

*مدینه در مورد واگذاری سکوی زباله مطالبی را اعلام نمود که برای دیگر اعضا قانع کننده نبود.

*دقایق پایانی جلسه امروز شورا به بررسی نامه های ارسال شده از شهرداری به شورا اختصاص یافت که در مورد مساعدت های مالی با عناوین مختلف به افراد و اشخاص بوده است که متاسفانه بررسی و تصویب این نامه ها همراه با شوخی و متلک هایی بود که اعضای شورا به هم می گفتند.

*در جلسه امروز شورا زلیکانی چندین بار در بیان مسائل خود اعلام نمود، نطق ها و اظهار نظرهای وی جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی ندارد.

*خبرنگاران از سال 96 تاکنون پیگیر مطالبات خود از شهرداری بوده و اعضای شورا نیز قول پرداخت مطالبات رسانه ها را در چندین جلسه داده بودند اما تاکنون اقدامی در این زمینه به عمل نیامده است.

*متاسفانه جلسات شورای شهر ساری از حالت یک پارلمان شهری به حالت یک جلسه خودمانی و بیشتر جهت وقت گذرانی تبدیل شده، چرا که اعملا خروجی این جلسات برای مردم ساری سودی نداشته است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :