آخرین عناوین

يکشنبه 11 آذر 1397-12:53 کد خبر:64388

نماینده شرق مازندران در مجلس مطرح کرد:

بلاتکلیفی 30 میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب سد گلورد

نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: در شرایطی که در تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات عدیده داریم 30 میلیارد تومان اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب سد گلورد بلاتکلیف مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌محمد شاعری درباره انتقال آب سد گلورد اظهار کرد: با افتتاح این سد امیدی بین مردم شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه ایجاد شد تا هم آب شرب و هم آب مورد نیاز بخش کشاورزی این منطقه تامین شود.

وی ادامه داد: 30 میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب سد گلورد به شرق استان تصویب شد و از آنجایی که نیترات آبهای زیرزمینی این منطقه بالا است و شوری آب زیرزمینی نیز در شرق استان به شدت در حال افزایش است همین امر باعث شده تا آب شرب این منطقه کمیت و کیفیت خود را از دست بدهد.

عضو خانه ملت افزود: با توجه به تهدیدات آب شرب و کشاورزی این منطقه چاره‌ای نداریم جز اینکه آب شرب شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل‌شهر، رستمکلا و 80 روستای مسیر را از سد گلورد تامین کنیم.

شاعری اضافه کرد: بر این اساس وزارت نیرو تصمیم گرفت 25 درصد از آب سد گلورد برای مصرف شرب و 75 درصد برای تامین آب کشاورزی این منطقه مورد استفاده قرار گیرد که اختلاف‌نظر بین مردم منطقه برای مکان احداث تصفیه‌خانه آب شرب باعث ایجاد نارضایتی و نگرانی استانداری و وزارت نیرو شد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: بر اساس نارضایتی‌های بوجود آمده پروژه احداث تصفیه‌خانه حدود یکسال معطل مانده و در شرایطی که در تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات عدیده داریم 30 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این تصفیه‌خانه بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: نظر خود را مبنی بر اتخاذ تصمیم عاقلانه، کارشناسی و عادلانه برای مکان احداث تصفیه‌خانه را به صورت شفاف اعلام کردم و منتظر اعلام نظر استانداری، وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران هستیم و قرار شد این مسئله در شورای تامین استان تصمیم‌گیری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :