آخرین عناوین

يکشنبه 11 آذر 1397-17:25 کد خبر:64389

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

دستگاه قضایی بااقتدار با شکار غیرمجاز در مازندران مقابله می کند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت و اقتدار تمام با شکار غیرمجاز پرندگان در استان مقابله می کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی حالا خورشید برای توجه به نکته حساس و مهم برخورد با صید غیرمجاز پرندگان، اظهار داشت: اکثریت مردم استان از صید غیرمجاز ناراضی و فقط تعداد بسیار اندکی در این راستا فعال هستند و این اقدام غیرمعقول و نامتعارف را انجام می دهند.

این مقام قضایی با بیان اینکه صید غیرمجاز پرندگان در مناطقی از مازندران سال های طولانی است که انجام می شود، افزود: افرادی که دست به این کار می زنند چون امروز به منفعتی رسیده اند، دل کندن از شکار غیرمجاز برایشان بسیار سخت است و متاسفانه برخی افراد نیز از آنها حمایت می کنند.

حجت الاسلام تقوی فرد تاکید کرد: دستگاه قضایی در استان با قاطعیت و اقتدار تمام با شکار غیرمجاز پرندگان مقابله می کند و دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل محترم محیط زیست مازندران نیز برای مقابله با این امر سنگ تمام گذاشته اند و قطعاً بنده نیز با آخرین توان ایستاده ام که از این امر غیرقانونی به شدت جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در استان از صید غیرمجاز پرندگان حمایت می کنند، اظهار کرد: به صورت رسمی این مسئله را اعلام نمی کنم ولی قطعاً اگر همه دستگاه های اجرایی استان از مسئله مقابله با صید غیرمجاز حمایت کنند و مسئولان استانی هماهنگ باشند، متخلفین پناهگاهی برای خود احساس نکرده و شاهد اقدامات غیرقانونی در این خصوص نخواهیم بود.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: تا جایی که توان دارم پشت این قضیه ایستاده ام و اجازه نمی دهم این امر غیرقانونی استمرار داشته باشد.

وی با تقدیربه دلیل فرهنگ سازی در این خصوص، مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان را نیازمند فرهنگ سازی از طریق رسانه ها دانست وگفت: ما در این قضیه با کسی شوخی و تعارف نداریم و امسال، سال انقلاب در اجرای قانون شکار غیرمجاز پرندگان است و در این راستا تورهای شکار بسیاری در استان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به مخالفت و نگرانی عموم مردم با صید غیرمجاز پرندگان در استان، خاطرنشان کرد: اکثریت مردم مازندران منتظر اقدام دستگاه قضایی، سازمان حفاظت از محیط زیست و سایر مراجع ذیربط برای مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان هستند.

وی در خاتمه با اعلام شماره تلفن (۰۱۱۳۳۳۲۴۰۲۰) دادگستری استان مازندران گفت: مردم شریف استان مستندات خود را در مرحله اول به دادستان های حوزه قضایی خود و در مرحله بعد به صورت مستقیم به دفتر بنده اعلام کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن، مساله پیگیری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :