آخرین عناوین

يکشنبه 11 آذر 1397-17:41 کد خبر:64390

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد:

تمامی خانوارهای فاقد مسکن دارای ۲ معلول مازندران صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به تلاش دولت برای کمک به جامعه معلولان گفت: تمامی خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول صاحب خانه شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، سید سعید آرام امروز در نشستی خبری به مناسبت دوازدهم آذر روز جهانی معلولان در سالن اجتماعات شیرخوارگاه شکوفه ساری اظهار داشت: باید در جهت ارتقا کیفیت کمک به جامعه معلولیت جامعه تلاش شود چرا که 15 درصد افراد هر جامعه ای از این طبقه هستند.

وی افزود: 4.5 درصد افراد معلول در کشور و استان نیازمند دریافت خدمات ویژه توانبخشی هستند که در مازندران 49 هزار معلول نیازمند دریافت خدمات و مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته از محل هدفمندی یارانه‌ها به 18 هزار خانوار مستمری بگیر بهزیستی استان یارانه دادیم، تصریح کرد: این رقم در حال حاضر به تعداد 50 هزار خانوار رسیده است که زنان سرپرست خانوار، خانوارهای نیازمند و فرزندان بدون سرپرست را شامل می‌شود.

آرام با بیان اینکه فعالیت بهزیستی در حوزه خدمات خاص تقویت شده و به سمت خانه‌های معلولان هدایت شده است، افزود: برای اینکه ارتباط معلول و جامعه و معلول و خانواده را حفظ کنیم این خدمات را به سمت خانواده‌ها سوق دادیم که در مسیر توانمندسازی آنان گام‌های اساسی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه خانه‌های کوچک معلولان را برای معلولان جامعه هدف و فاقد سرپرست ایجاد کردیم، گفت: ارائه خدمات از طریق مراقبین در منزل از اهداف تشکیل این خانه‌های کوچک معلولان بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از 941 معلول ضایع نخاعی استان زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند که به دلیل تصادفات و پرتاب از ارتفاع متاسفانه آمار آنان رو به افزایش است، افزود: ماهانه مبالغی به عنوان کمک بلاعوض به حساب این افراد واریز می‌شود.

آرام با اشاره به اینکه از ابتدای سال 97 بالغ بر 1350 نفر از معلولان استان از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شدند، گفت: دو هزار و 200 نفر از جامعه هدف بهزیستی استان از پوشش بیمه ای این سازمان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال برای 215 معلول کمک هزینه ساخت مسکن تا سقف 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات 25 میلیون تومانی با بهره پائین پرداخت شد، افزود: همه خانواده‌های دارای دو معلول استان که تعدادشان به 413 واحد رسیده است با اعتبارات بلاعوض به صورت رایگان صاحبخانه شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه شعار امسال روز جهانی معلولان توانمندسازی افراد دارای معلولان و حصول اطمینان از فراگیرشدن آن در جامعه است، گفت: جامعه باید وظایف خود را نسبت به معلولان ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون جامع حمایت از معلولان توسط نمایندگان مجلس گام مثبتی برای حمایت از این قشر آسیب‌ پذیر جامعه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه مناسب‌سازی اماکن اداری شاخص اصلی ارزیابی نهادهای اداری استان در جشنواره شهید رجایی شده است.

آرام از صدور پروانه ساخت بنیاد ژنتیک شمال کشور در روزهای گذشته خبر داد و گفت: هزینه ساخت این بنیاد قرار است توسط خیر ساروی تامین و همچنین با مشارکت خیران خانه سلامت کودکان آسیب دیده استان در حال ساخت است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کمک 450 میلیارد ریالی نقدی و غیرنقدی خیران و مردم نوعدوست استان به سازمان بهزیستی در یکسال گذشته، افزود: خیران استان همچنین در ایام سال تحصیلی امسال بالغ بر 10 میلیارد ریال لوازم التحریر مددجویان را خریداری و تامین کردند.

وی از نبود اتوبوس ویژه معلولان در هیچکدام از شهرهای مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت: ساماندهی معابر عمومی برای معلولان بجز در شهر ساری و آمل در بسیاری از شهرهای مازندران رعایت نمی‌شود و معلولان همچنان دارای مشکل برای تردد در سطح شهرها و معابر هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :