آخرین عناوین

چهارشنبه 14 آذر 1397-16:55 کد خبر:64458

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی مازندران را نمی‌دهیم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: اجازه نمی‌دهم تولید و صنعت در مازندران تعطیل شود و اگر متوجه شوم کدام بانک در مقابل تولید است، مستقیما و تمام قد در مقابل او می‌ایستم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران که در محل فرمانداری بابل برگزار شد، تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی مازندران را غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی در حقیقت در راستای رسیدن دشمن به اهدافش است.

وی افزود: اگر در صنعت و تولید دچار چالش شویم؛ نظام، ملت، بانک‌داران و تولیدکنندگان با مشکل مواجه می‌شوند و با غیرفعال شدن واحدهای تولیدی فقط دشمن است که سود می‌برد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و دادگستری باید در خدمت تولید باشند و تولید نیز باید در خدمت همه باشد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مازندران تصریح کرد: اجازه نمی‌دهم تولید و صنعت در مازندران تعطیل شود و اگر متوجه شوم کدام بانک در مقابل تولید است، مستقیما و تمام قد در مقابل او می‌ایستم؛ چراکه نباید سنگرهای تولید را از دست بدهیم.

این مقام قضایی ادامه داد: بانک‌ها اگر می‌دانستند توجیه اقتصادی وجود ندارد، اساساً نباید وام می‌دادند و حالا که وام داده‌اند، آن واحد تولیدی نباید غیرفعال باشد.

تقوی‌فرد تأکید کرد: در اسرع وقت واحدهای تولیدی غیرفعال باید فعال شوند و غیرفعال بودن این تعداد واحد تولیدی برخلاف تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد واحد صنعتی و تولیدی را در استان تعطیل کند، گفت: قانون برای آرامش ملت وضع شده و در مقابل و یا برای ایجاد مشکل برای ملت وضع نشده است و نباید جامعه به واسطه قانون در حوزه صنعت با مشکل مواجه شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه واحدهای ثبتی حق ندارند در جهت تعطیلی واحدهای تولیدی حرکت کنند، اعلام کرد: اعتقادی به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی نداشته و در این مسیر با هیچ فردی تعارف ندارم.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مازندران با بیان اینکه نمی‌خواهیم بانک‌ها را نادیده بگیریم ولی واحدهای تولیدی هم نباید تعطیل شوند، مطرح کرد: بانک‌ها می‌توانند در راستای مطالبه حقوق خود، واحدهای تولیدی و صنعتی را تملک کنند، ولی باید با مدیریت مشارکتی با مالک و یا به‌طور انحصاری واحد را فعال نگه دارند و بر این مساله به‌صورت عملیاتی تاکید دارم، که اگر ببینم به‌دلیل مسائل مالی، واحد تولیدی تعطیل شده در مقابل این مساله قاطعانه ایستادگی می‌کنم.

این مقام قضایی استان با اشاره به این مطلب که تعطیلی، مزایده و توقیف مراکز تولیدی و صنعتی به خیر و صلاح هیچ فردی نیست، افزود: بی برنامگی، ناهماهنگی و منفعت طلبی، بزرگترین مشکل تولید در استان است که باید این مسائل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تقوی‌فرد هر واحد صنعتی و تولیدی را یک سنگر اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه دولت در استان با حضور استاندار جدید با انسجام و همدلی تلاش کنند تا مشکلات تولید در استان حل شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه که با حضور معاونین دادگستری استان، مقامات قضایی، فرماندار ویژه بابل، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های استان و سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای صنعتی شهرستان بابل برگزار شد، مشکلات واحدهای تولیدی مطرح و دستورات لازم توسط رئیس کل دادگستری استان مازندران در راستای رفع موانع مورد نظر صادر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :