آخرین عناوین

پنجشنبه 15 آذر 1397-16:55 کد خبر:64477

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

انجام آزمایش تشخیص ایدز به صورت رایگان در مراکز درمانی خصوصی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام آزمایش تشخیص ویروس 'اچ ای وی'(ایدز) در مراکز درمانی خصوصی اين استان به صورت رايگان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین اختتامیه طرح ' اتوبوس ایدز ' در ساری گفت: تمام درمانگاه هاي خصوصي استان موظفند به صورت رايگان آزمايش ايدز را براي شهروندان مراجعه کننده انجام دهند.

وی گفت: پیش از این آزمایش تشخیص بیماری ایدز در مراکز درمانی دولتی بخصوص درمانگاه ها رايگان بود و براي فراگير شدن اين برنامه در درمانگاه هاي خصوصي نيز اجرايي شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از دایر شدن مرکز مشاوره رفتارهای پرخطر در درمانگاه های دولتی استان خبر داد.

موسوی در مورد اجرای طرح اتوبوس ایدز دردانشگاه ها و مدارس مازندران با بیان ای که تاکنون شرایط برای ورود به این مراکز که در رتبه اول رفتارهای پرخطر قرار دارندایجاد نشدافزود: دانشجويان و دانش آموزان بايد در صدر فعاليت هاي علوم پزشکي براي تشخيص بيماران ابتلاء به ايدز قرار گيرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: باید برای شناساندن رفتارهای پرخطر در حوزه بیماری ها به خصوص ایدز مراکز آموزشی ما در الوويت باشند.

گفتنی است طرح اتوبوس ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور انگ زدایی از بیماری ایدز و آزمایش رايگان تشخيص اين بيماري اجرايي شد.

در این طرح شهروندان می توانند با مراجعه به اتوبوس به صورت رایگان آزمایش تشخیص اچ آی وی را انجام دهند و پس از ۲۰ دقیقه نیز نتایج را دريافت کنند و در صورت مثبت بودن نتيجه ، آزمايش تکميلي از فرد گرفته مي شود.

همچنین در هفته ایدز خدمات سلامت رایگان رپیدتست در میادین و مراکز بهداشتی و درمانی بصورت رایگان انجام گردید.

براساس آمار رسمی حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسایی شدند، آمار کل بیماران ایدزی در کشور حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :