آخرین عناوین

شنبه 17 آذر 1397-9:13 کد خبر:64496

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ساری بیان کرد:

با وجود بحران، سه برابر حالت معمول کار کردیم/ تلاش برای تغییر دیدگاه منفی مردم نسبت به سازمان عمران

تغییرات مدیریتی در سازمان عمران شهرداری ساری و همچنین حواشی چندماه اخیر، انتقادات شورای شهر و ... باعث شده تا این سازمان در شرایط ابهام آمیزی به سر ببرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش،توضیحات ملکی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری ساری در مورد حواشی اخیر این سازمان را مرور می کنیم.

سه برابر نیاز نیروی انسانی داشتیم/ سود سازمان بودجه جاری را تامین نمی کرد

 براساس این گزارش، ملکی در آغاز صحبت با اشاره به شرایط سازمان عمران و بازآفرینی شهری در زمان شروع ریاستش بیان کرد: مدیر یک سازمان باید با شناخت مناسب از شرایط، آسیب ها و نقاط ضعف و قوت سازمان وارد عمل شود،زمانی که مدیریت سازمان را بر عهده گرفتیم، شاهد بودیم، سازمان حدود سه برابر نیازش نیروی انسانی دارد، یعنی اینکه باتوجه به کار و توان اجرایی امروز، سازمان حدود ۹۰۰ نفر شاغل دارد.

همچنین این 900نفر ماهانه حدود 2میلیون حقوق دریافت می کردند، در حقیقت سازمان باید حدود ۱۰۰ میلیارد کار کند که بدون هیچ پیشرفتی فقط حقوق دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد بودیم شمار زیادی از افراد در ادارت دیگر کار می کنند اما حقوق آن ها را باید سازمان پرداخت کند،این موضوع با اصل سازماندهی نیروها که ما به دنبال آن هستیم تناقض داشت، بودجه یکسال سازمان 100میلیارد بود که از این 100میلیارد ۸۰ میلیارد بودجه عمرانی و اجرای پروژه هاست.، 80 میلیارد اجرای پروژه، تقریبا 23میلیارد سود داشت و این سود نمی­تواند بودجه جاری ۳۰ میلیاردی سازمان عمران را تامین کند.

سازمان نیازمند ساماندهی اساسی بود/ افزایش توان درآمدزایی خارج از شهرداری

این مسئول در ادامه اظهار کرد: سازمان ما نیازمند یک ساماندهی اساسی بود، درآمد اصلی سازمان از محل اجرای پروژه هایی است که برای شهرداری ساری انجام می دهد و در ازای آن پول دریافت می کند، مورد بعدی این است که سازمان قرار است یک درآمد نقدی داشته باشد، که از فروش بتن است ولی مبلغش خیلی قابل توجه نیست، یکی از مواردی که قابل توجه ما بوده افزایش توان درآمد زایی سازمان خارج از شهرداری ساری بوده است، درآمدی که از فروش بتن به دست می آید حدود ۳ میلیارد تومان است.

توان تولید بتن سازمان با احداث کارخانه 3برابر خواهد شد

ملکی با اشاره به اهداف سازمان درخصوص افزایش توان تولید و درآمدزایی گفت: به دنبال تاسیس کارخانه بتن جدید هستیم، کارخانه خریداری شده، زمین نصب آن هم خریداری شده و قرارداد منعقد شده است،با راه اندازی این کارخانه توان تولیدی بتن سازمان۳ برابر خواهد شد.

کارخانه تولید موزاییک درحال راه اندازی است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساری اظهار کرد: اتفاق مهم دیگر این است که کارخانه تولید موزاییک ما که با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها تولید موزاییک پرسی انجام می‌گیرد، درحال راه اندازی است، سوله این کارخانه ساخته شدهو تجهیزات آن خریداری شده است

وی افزود: از راه اندازی این مجموعه کارخانه ها دوهدف داریم، هدف اول ما ساماندهی نیروهای انسانی است،چون اصلا قصد خارج کردن نیروها از شهرداری را نداریم. بیکاری خود معضل جدیدی است، در سه شیفت که اگر در هر شیفت حدود ۱۵۰ نیرو مشغول به کار شوند؛ در کل ۳۵۰ ،۴۰۰ نفر مشغول می‌شوند، هدف دوم ما افزایش توان تولیدی و توان جذب درآمد نقدی است، با تکمیل کل کارخانه های ما پیش بینی می شود حدود ماهی ۲ میلیارد تومان درآمد، حقوق پرسنل تضمین می شود.

حدود هفتاد درصد مسیر را در جهت احداث کارخانه در سه ماه اخیر طی کرده ایم،این کارخانه ها طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسند،می توانیم شب عید افزایش درآمد نقدی داشته باشیم.

عملکرد پرسنل مورد بررسی قرار خواهد گرفت

ملکی ادامه داد: در بحث ساماندهی نیروهای انسانی اولا جذب نیرو در سازمان عمران نباید صورت بپذیرد، تمامی نیرو هایی که داریم را در حال شناسنامه دار کردن هستیم، از آن ها بر اساس امتیاز هایی که کسب می کنند در مسئولیت های مختلف استفاده میکنیم، که بر این اساس یک سری جا به جایی ها و ابلاغ ها انجام شد، واحد ارزیابی در مرحله اول عملکرد مدیران را به صورت علمی بررسی می کند، این واحد و طرح قبلا در شهرداری منطقه ۳ اجرا شده بود، به این صورت که بر اساس این سیستم ارزیابی و امتیاز دهی ما تمام پرسنل خود را شناسنامه دار کرده بودیم، و عملکرد ماهانه آن ها بر اساس نظر مدیر و معاون آنها ثبت می شد،که مورد تشویق یا تنبیه قرار می‌گرفتند.

می توانیم وضعیت را سامان دهیم

وی با اشاره به پروژه های عمرانی بیان داشت: پروژه عمرانی ما در واقع در شهر ساری برای شهرداری ساری انجام می شود، که باید به عنوان یک بازوی توانمند عمل کند،برای انجام پروژه ها نیاز به نیروی کار شایسته، ماشین آلات مناسب، کارخانه درست و اعتبار داریم.

تمامی این مسائل نیاز به برنامه­ریزی دارد،طی سه ماهی که ما در این سازمان مستقر شدیم حدود ۱۵ میلیارد تومان پروژه انجام داده ایم که در شهرداری ساری موجود است، این موضوع نشان می­دهد که سازمان عمران توانست با وجود بحران سه برابر حقوق خود را برای شهرداری ساری کار کند، بر این اساس ما می توانیم بودجه خود را افزایش دهیم و وضعیت را سامان دهیم.

بحران  ها ادامه دارند اما...

ملکی در ادامه با تاکید بر شرایط بد سازمان گفت: در زمان ورود ما، سازمان شرایط خیلی بدی داشت که همچنان ادامه دارد. منتهی با توجه به همه ی بحران هایی که وجود دارد، با برنامه ریزی درست می توانیم در یک دوره ی یک یا دو ساله سازمان را به حد عالی برسانیم، سازمان به همه نیرو هایش نیاز دارد که این امر متقابل است،ما باید تمام نقاط تخلف سازمان را ببندیم و توانیم از افرادی استفاده کنیم که سالم هستند و دلشان می‌خواهد که برای پیشرفت این سازمان و شهر خودشان تلاش کنند،این امر با مدیریت صحیح و یکدل بودن به ثمر می‌رسد.

از عبوری تشکر می کنم

این مسئول افزود: در بحث بعدی جا دارد از شهردار محترم به دلیل اعتماد به جوانان تقدیر کنم، باید حمایت ویژه ای از سازمان عمران صورت گیرد چون توانمند شدن سازمان عمران افتخار یک شهر و شهرداری است،در این سه ماه ما به سمت جلو حرکت داشتیم و پیشرفت کردیم.

باید امانتدار خوبی باشیم

ملکی درخصوص حواشی مربوط به بدهی های این سازمان بیان داشت: این بحث بدهی و طلب چیز عجیبی نیست و همه سازمان ها و شهرداری ها به نوعی بدهکار هستند،در هر صورت طلبکار های ما با استفاده از بنر و ... وارد عمل شدند که بخشی را دریافت کردند ولی الان به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم همه بدهی ها را یکجا پرداخت کنیم و باید به یک نقطه ی مناسبی برسیم، به جای بدهی خود از محصولات بتن و ... استفاده کردیم که تعداد قابل توجهی هم بود.

ما برای تغییر دیدگاه منفی مردم نسبت به سازمان عمران تلاش کردیم، وظیفه ی ما این است که درست کار کنیم، در جواب اعتماد مردم پاسخ مناسب دهیم و امانتدار خوبی باشیم،۹۰۰ نفر نیروی سازمان عمران همه فرزندان همین شهر هستند و برای پیشرفت هر مجموعه ای اولین اصل داشتن روحیه و انگیزه­ی کافی است،باید از الفاظی که مورد تحلیل روحیه ی این پرسنل مظلوم و خسته که شرایط کاری سختی هم دارند جلوگیری شود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :