آخرین عناوین

سه شنبه 20 آذر 1397-16:20 کد خبر:64527

انتقاد روزنامه نگار با سابقه مازندران :

تشکیل بنیاد توسعه مازندران؛ طرحی برای سرگرمی نخبگان و رسانه ها

روزنامه نگار با سابقه مازندران اظهارات برخی از مسئولان برای تشکیل بنیاد توسعه استان را سخنی تکراری و بی سرانجام  برای تحقق توسعه برشمرد.


به گزارش خزرتیترخبر، روزنامه نگار با سابقه مازندران اظهارات برخی از مسئولان برای تشکیل بنیاد توسعه استان را سخنی تکراری و بی سرانجام  برای تحقق توسعه برشمرد و تصریح کرد:تجربه ثابت کرده است اینگونه وعده ها بیشتر از آنکه دارای عمق استراتژیک و متاثر از نگاه راهبردی باشند عموما دارای تاریخ مصرف مشخص و طرحی برای سرگرم کردن برخی نخبگان و رسانه ها به جلسات فرمایشی و همایش ها و کارگروه هایی است که از رهگذرآن چیز زیادی نصیب مازندران نخواهد شد.

کوروش غفاری چراتی با طرح این پرسش که کدامیک از استان های توسعه یافته کشور دارای بنیاد توسعه و یا تشکلات این چنینی است که مازندران باید باشد گفت: تجربه ثابت کرده است سخن گفتن از اینگونه تشکیلات دلیل مبرهنی بر بی پولی و بی برنامگی مدیریت ارشد استان است.

وی افزود: در دولتهای گذشته هم مکرر از تشکیل سازمان عمران ساحل ، اتاق فکر و کارگروه تحول اقتصادی استان و بسیاری از اینگونه سازمانها و بنیادها سخن گفته می شد اما تاکنون کسی از نتایج آن خبری ندارد.

وی گفت: زمانی که سند توسعه استان وجود دارد و این همه کارگروه های تخصصی در فرایند تهیه و تدوین برنامه ها مشارکت دارند ، سخن گفتن از تشکیل بنیاد توسعه مازندران، تکرار مباحث و مرور چالش هاست .

وی با انتقاد ازتغییر مکرر مدیریت ارشد استان گفت: معلوم است که نگاه راهبردی به توسعه مازندران در سطح کلان وجود ندارد و با اینگونه تغییرات ،مازندران هرگز به توسعه نمی رسد.

این فعال رسانه ای نقش رسانه ها را در نقد سخنان و وعده های مسئولان مهم توصیف کرد و افزود: رسانه ها باید در پیگیری مطالبات مردم دارای نگاه علمی و تحلیل کارشناسی باشند و با نقدهای مکرر و جریان سازی رسانه ای مسئولان را به تحرک وادارند و اجازه ندهند برخی مدیران با استراتژی لفاظی شبه علمی با استفاده از ظرفیت آنان موج سواری کنند.

این فعال رسانه ای با تاکید بر اینکه استاندار جدید اگر نتواند خانه تکانی اساسی در مدیریت های دستگاه های اجرایی را عملیاتی سازد از وضعیت بسیار شکننده ای برخوردار خواهد شد گفت:عدم پویایی دستگاه های اجرایی که بخشی متاثر از شرایط عمومی کشور و فشار اقتصادی و بخشی هم متاثر از بی برنامگی و روزمرگی مدیران است مهمترین چالش های مدیریتی استاندار جدید مازندران است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :