آخرین عناوین

جمعه 23 آذر 1397-18:36 کد خبر:64572

رئيس انجمن معلمان غیر دولتی مازندران خبر داد:

پرداخت حقوق ۹۰ هزار تومانی به معلمان حق التدریسی در مدراس غیر دولتی!

رئیس انجمن معلمان غیر دولتی مازندران از برده داری نوین در مدراس غیر دولتی مازندران پرده برداشت و گفت: در برخی از مدارس غیر دولتی به معلمان ماهیانه ۹۰ هزار تومان حقوق و یا دستمزد می‌دهند.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از خبرگزاری علم و فناوری، چند سالی است که انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران فعالیت‌ش را آغاز کرده است.

دلیل تشکیل این انجمن پیگیری برای احقاق حقوق معلمانی است که در مراکز غیر دولتی با کمترین حقوق و مزایا بکارگیری شده و با وجود فعالیت همسان با سایر معلمان از مزایایی حقوقی بیمه‌ای برخودار نیستند.

فاطمه احمدیان رئیس انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران حدود دو سالی است که این انجمن را با  حدود ۲۵۰ نفر در استان مازندران به ثبت رسانده است.

تعداد ملعمانی که در مدارس غیر دولتی استان فعالیت می‌کنند به اذعان احمدیان به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیش از ۱۱ هزار نفر است.

البته جامعه آماری درستی از تعداد معلمانی که در مدارس غیر دولتی استان مازندران فعالیت می‌کنند در دست نیست، اما در انجمن حدود ۲۵۰ نفر به اذعان احمدیان در حال فعالیت هستند.

وی گفت،مهمترین مشکلات این قشر را نداشتن امنیت شغلی عنوان کرد و افزود: با وجود داشتن قرار دادها اگر معلم پیگیر مطالبات خویش باشد به راحتی توسط مدیران مدارس کنار گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران با اعلام اینکه میزان حقوقی که برخی از معلمان غیر دولتی دریافت می‌کنند از ۹۰ هزار تومان شروع و تا به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد، افزود: به ندرت افرادی ممکن است که بتوانند در حد و اندازه قانون کار حقوق دریافت کنند که تعداد آنها بسیار کم است.

وی اضافه کرد: تعداد معلمانی که در حد و اندازه قانون کار حقوق دریافت می‌کنند به تعداد انگشتان دست در استان مازندران هم نمی‌رسد.

احمدیان با اعلام اینکه بسیاری از معلمان غیردولتی زیر چتر بیمه‌ای نیستند،‌یادآور شد: بازرسی مناسبی از سوی سازمان‌های مربوطه نسبت به وضعیت معلمان غیر دولتی حق التدریسی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همه معلمان غیر دولت تحت استثمار مدیران مدارس غیر دولتی هستند و به نظر می‌رسد که مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه کم کاری می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران یادآور شد: اگر هر معلمی به هر دلیل از مدرسه و محل کارش اخراج شده باشد، چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی تعداد معلمان آزاد را بیش از ۱۱ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر انجمن ما ۲۰۷ نفر عضو دارد.

احمدیان در پاسخ به این سئوال که آیا خودتان هم در لیست معلمان آزاد قرار دارید، گفت: در حال حاضر بر اساس قراردادم ۷۰۰ هزار تومان اما به بهانه پرداخت حق بیمه مبلغ دریافتی بنده ۳۴۴ هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه ۲۳ ساعت در هفته تدریس می‌کنیم، یادآور شد: بیشتر معلم‌ها تا ۲۵ ساعت هم تدریس می‌کنیم.

احمدیان با اعلام اینکه از سال ۹۶ این انجمن فعالیت رسمی خویش را آِغاز کرده است، گفت: این موضوع به صورت مسئله نگران کننده در سطح کشور بوده و همه داری مشکلات یک شکل هستیم.

وی در ارتباط با پیگیری‌های انجام شده از آموزش و پرورش در این ارتباط بیان کرد: پاسخ مناسبی دریافت نکردیم.

رئیس انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران در پاسخ به آخرین سئوال خبرنگار ما که آیا در خارج از استان هم رایزنی‌های در این ارتباط انجام دادید، افزود: این موضوع هم در دستور کار ما قرار دارد که در حال برنامه ریزی برای انتقال دغدغه‌ها به وزیر آموزش و پرورش هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :