آخرین عناوین

سه شنبه 27 آذر 1397-23:13 کد خبر:64627

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

بارش‌های پاییزی در مازندران چنگی به دل نزد/ کاهش ماندگاری برف در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از لحاظ بارشی شرایط خوبی نداریم، گفت: موضوع دیگر بحث پیش‌بینی دما در زمستان که در حد نرمال و یک درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، درحالی روزهای پایانی پاییز را می‌‌گذرانیم و به پیشواز زمستان می‌رویم که با افت بارندگی در مازندران مواجه هستیم.

در مهر ماه امسال شاهد بارندگی شدیدی بودیم به‌طوری‌که در کمتر از 24 ساعت به اندازه یک سال برخی از استان‌های کشور بارش داشتیم که آن هم موجب خسارت بر زیرساخت‌ها شد.

بارندگی در ماه‌های آبان و آذر چنگی به دل نزد و از لحاظ بارشی شرایط خوبی نداریم.

موضوعی دیگر که بر نگرانی‌ها می‌افزاید بحث بادهای گرم و افزایش دما در ارتفاعات است که بعد از هر بار بارش برف موجب آب شدن برف‌ها شده و مشکلات را دوچندان می‌کند به این دلیل که برف برای ذخیره در فصل گرم سال انباشته نمی‌شود.

از سویی دیگر خبرهایی مبنی بر اینکه زمستان امسال برفی در مناطق جلگه‌ای نداریم و یا تأخیر در بارش‌ها مردم به‌ویژه کشاورزان را نگران فصل کشاورزی می‌کند؛ کما اینکه برخی کشاورزان سال گذشته از کشت برنج محروم شدند و با آمدن نخستین بارش پاییزی امیدوار شدند اما اکنون نگران هستند.

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اینکه برفی نداشته باشیم صحت ندارد به این دلیل که در حال حاضر در ارتفاعات استان شاهد بارش برف هستیم ولی سال گذشته بارش برف در روزهای پایانی آبان ماه پدیده کم‌سابقه بوده است.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به اینکه هفته خوبی برای بارندگی پیش رو داریم، افزود در مهر ماه بارش خوبی داشتیم و در ماه‌های آبان و آذر افت بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ بارشی شرایط خوبی نداریم، تصریح کرد: موضوع دیگر بحث پیش‌بینی دما در زمستان که در حد نرمال و یک درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: مشکلی که داریم این است به‌واسطه وزش بادهای گرم در ارتفاعات ماندگاری برف کم شده است که این موضوع نگران‌کننده است.

براساس این گزارش، کم‌بارشی در دو ماه پایانی پاییز و همچنین ماندگاری کم برف‌ها در ارتفاعات کشاورزان را نگران فصل زراعی پیش‌رو می‌کند که همه چشم به آسمان و امیدوار هستند که با آمدن بارش‌های زمستانی بخشی از مشکلات حل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :