آخرین عناوین

پنجشنبه 29 آذر 1397-19:48 کد خبر:64663

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران خبر داد:

افزایش شانس درمان زوج‌های نابارور/خدمات درمانی نازایی مازندران مطابق با استانداردهای جهانی

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران گفت: خدمات درمانی نازایی مازندران مطابق با استانداردهای جهانی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، میثم جمشیدی در همایش سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران در این شهرستان اظهار کرد: در کشور بیش از ۳ میلیون زوج ناباور داریم که این زوج‌ها خواستار درمان با هزینه‌های بسیار کم در بهترین کلینیک‌ها و مراکز درمانی هستند.

وی با اعلام اینکه در این همایش تلاش کردیم گروه‌های تخصصی ناباروری را کنار هم جمع کنیم، تصریح کرد: یکی از اشکالات درمان در این حوزه پیگیری به‌صورت فردی بوده که در این همایش با پیگیری برای درمان تیمی و مشترک در دستور کار قرار دارد.

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران یادآور شد: در این سمینار متخصصان سه استان گلستان، مازندران و سمنان برای نخستین‌بار در همایش مشترک مباحث مربوط به بهترین شیوه درمانی را پیگیری می‌کنند.

جمشیدی با اعلام اینکه تازه‌های علمی در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: فرهنگ‌سازی برای توسعه درمان یکی از مواردی است که علاوه برای افزایش دانش تخصصی پزشکان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: افزایش کیفت خدمات از مواردی است که در این همایش مورد توجه بوده و بیش از ۲۰۰ نفر متخصص ارولوژیست، زنان و ماما حضور دارند تا بتوانند با رد و بدل کردن اطلاعات نسبت به کیفت‌بخشی خدمات اقدام کنند.

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران با اعلام اینکه بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا شانس بارور شدن زوج‌ها افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در حال حاضر اگر فردی حتی یک اسپرم در آزمایشاتش داشته باشد، شانس باروری وجود دارد.

جمشیدی درباره وضعیت استان مازندران گفت: آخرین تکنیک مراکز نازایی دنیا در استان وجود دارد.

وی در ارتباط با عوامل نازایی در استان تصریح کرد: به‌صورت عادی عوامل خاصی برای این موضوع تعریف نشده اما عوامل شغلی، محیطی و ژنتیکی قابل بررسی است و فاکتور خاصی وجود ندارد که مازندران نسبت به دیگر استان‌های کشور برجسته‌تر شود.

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران یادآور شد: آمار نازایی ایران نسبت به دنیا تا حدودی برجسته است.

جمشیدی با اعلام اینکه عوامل ارثی در بحث نازایی مؤثر است، اضافه کرد: بعضی از عوامل ژنتیکی به فرزندان منتقل شده و باعث می‌شود یک نسل این عوامل را در خودشان داشته باشند.

وی یادآور شد: به زوجین با سن پایین توصیه می‌کنیم که یک سال پس از ازدواج صبر کنند و اگر اشکال خاصی وجود ندارد، بعد از آن به پزشک مراجعه کنند.

دبیر علمی سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان مازندران اضافه کرد: اگر سن زوجیان افزایش پیدا کرده و یا اشکالات ژنتیکی جدی وجود داشته و اگر در خانواده سابقه نازایی قوی باشد، بهتر است سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

جمشیدی درباره هزینه و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی هزینه درمان ناباروری سنگین بوده، در ساری مراکز دولتی و خصوصی خوبی داریم که با هزینه‌های مناسب می‌توانند نسبت به درمان مراجعه کنند، البته بنیاد برکت هم در این بخش وارد شده و همکاری با مراکز نازایی دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :