آخرین عناوین

يکشنبه 2 دی 1397-16:35 کد خبر:64708

با اندک برف زمستانی:

تریلر حامل کپسول‌های گاز در بخش کجور زمین‌گیر شد/ نزدیک‌شدن کجور به عصر یخبندان

تریلر حامل کپسول‌های گاز در بخش کجور شهرستان کجور زمین‌گیر شد و بروز این مشکل همان هشداری بود که قبلاً برای ایام زمستان داده شده بود ولی جدی گرفته نشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بخش کوهستانی کجور در غرب مازندران که یکی از مناطق محروم مازندران است همواره خانوارها در ایام سرد فصل زمستان برای تأمین منابع گرمایی خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین امر سبب شده است تا روند مهاجرت‌ها در چند سال اخیر شتاب گسترده‌تری در این منطقه به خود بگیرد به طوری که در حال حاضر در 6 ماهه دوم بخش کجور تقریباً خالی از سکنه همراه با چالش‌های متعددی به ویژه سرقت از منازل و سیم‌های شبکه اصلی برق روستاها است.

اما در چند سال گذشته مسئولان منطقه، همه همت خود را برای برون‌رفت از این مشکلات برای بخش کجور گذاشت تا یکی از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی در این منطقه یعنی گازرسانی را مرتفع کند تا اینکه بالاخره پس از چند سال، با بوق و کرنا کردن اینکه گازرسانی به بخش کجور به شیوه روز دنیا انجام خواهد شد، نور امید به توسعه و معکوس شدن مهاجرت‌ها را در دل‌ها زنده کرد و پروژه گازرسانی به شیوه آنچه که LNG و CNG گفته می‌شود اجرایی شد تا شهرهای کجور و پول نخستین نقطه از بخش وسیع کوهستانی کجور باشند که زمستانی گرم و بی‌دردسر را تجربه می‌کنند.

اما آنچه اکنون در دومین روز از زمستان سردی که قرار بود با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شیوه روز دنیا، خانه‌های مردم این مناطق از کجور را گرم کند با چالش جدی رو به‌رو شده است و با اندک برف زمستانی، خودروی تریلر حامل کپسول‌های گاز در گردنه «بشم» بخش کجور زمین‌گیر شد و بروز این مشکل همان هشداری بود که قبلاً برای ایام زمستان داده شده بود ولی جدی گرفته نشد.

واکنش شهرداری شهر کجور به عدم توجه اداره گاز و راه و شهرسازی

کوتاهی در گازرسانی و نارضایتی عمومی بابت سوء تدبیر اداره گاز و اداره راه و شهرسازی سبب شد تا ساعت 6:30 صبح اعضای شورای شهر و آتش‌نشان شهرداری کجور را به «گردنه بشم» شهر پول کشانده شوند تا تریلر حامل کپسول‌های گاز را به ایستگاه CNG شهر کجور برسانند.

تماس با استاندار مازندران

عمق این سوء تدبیر به حدی بود که موارد طی تماس با استاندار مازندران در ساعات ابتدایی بامداد اعلام شد.

تذکرات و هشدارهای مدیریت شهری کجور مبنی بر ناکافی بودن تعداد بَسکِت‌ها (کفی‌های گاز) جدی گرفته نشد و پیمانکار گاز به دلیل ناتوانی در تأمین کفی‌های مورد نیاز، مردم شهر کجور را نگران کرده است.

دیشب اما، راننده تریلر به دلیل بارش اندک برف و نبستن زنجیر، نتوانست «گردنه بشم» پول را طی کند و تا صبح منتظر ماند تا کمک از طرف شهرداری برسد.

از سویی دیگر، در روزهای گذشته خبر رسیده است خودرو و دستگاه نمک‌پاش شهرستان نوشهر در اختیار راهداری چالوس قرار گرفته و بنابراین اکنون که بارش برف زمستانی در بخش کجور آغاز شده است و راه‌های دسترسی به روستاهای مناطق مختلف معمولاً به صورت گردنه است خطر لغزندگی جاده‌ این راه‌ها را تهدید می‌کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :