آخرین عناوین

يکشنبه 2 دی 1397-23:54 کد خبر:64720

مدیرکل حج و زیارت مازندران فاش کرد:

اعلام اسامی افراد و دفاتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: اسامی افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به اعزام زائر به عتبات عالیات می‌کنند فاش می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز،سیدحبیب‌الله ساداتی اظهار کرد: بعد از اربعین پرواز به عتبات عالیات نداشتیم اما از 30 دی ماه 97 حدود 5 هزار زائر به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارز برای سفر زیارتی عتبات عالیات 8 هزار و 800 تومان محاسبه می‌شود، افزود: این مبلغ در حالی است که میزان نرخ ارز در کشور بیش از 10 هزار تومان اعلام شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید براینکه تمام تلاش ما ارائه ارز ارزان قیمت به گروه‌های اعزامی به عتبات عالیات است، تصریح کرد: پیگیر برنامه‌ریزی برای سفرهای هوایی زائران به عتبات عالیات هستیم که این امر مشروط به کاهش هزینه دلار است.

این مسئول با هشدار به تمامی متقاضیان سفر به عتبات عالیات گفت: یکسری افراد غیرمجاز اقدام به ثبت نام زائران عتبات عالیات کردند و وجه نقد دریافت می‌کنند که این کار خلاف موازین حج و زیارت است.

ساداتی با بیان اینکه مازندران دارای 220 دفتر مجاز زیارتی است که لوح زیارتی در اختیار دارند، افزود: در حال حاضر 110 پرونده افراد حقیقی و حقوقی که به صورت غیر مجاز اقدام به اعزام زائر به عتبات عالیات کردند در محاکم قضایی بررسی شد که 50 مورد رای به تعطیلی ادامه کار انجامید.

وی اظهار کرد: با هماهنگی مدیرکل دادگستری مازندران اسامی افراد متخلف در اعزام غیرمجاز زائر به عتبات عالیات در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در این مصاحبه اختصاصی برای نخستین‌بار نام دو متخلف را فاش کرد و گفت: تور زیارتی با مدیریت باباجانیان و در جویبار نیز تور زیارتی سید علی اصغر حسینی به صورت غیر مجاز اقدام به ثبت نام زائر برای اعزام به عتبات عالیات کرده‌اند، به زودی نام متخلفان دیگر در این رسانه منتشر می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :