آخرین عناوین

چهارشنبه 5 دی 1397-9:50 کد خبر:64768

رئیس فرودگاه نوشهر تکذیب کرد:

خارج کردن دستگاه کمک ناوبری از فرودگاه نوشهر صحت ندارد

رئیس فرودگاه نوشهر گفت: انتشار خبرهایی مبنی بر خارج کردن دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) از فرودگاه نوشهر صحت ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) از حدود 5 سال قبل برای رفع مشکلات و موانع نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری با هزینه میلیاردی به فرودگاه نوشهر آورده و نصب شد و تبلیغات گسترده‌ای درباره اینکه هواپیماها در شرایط بد آب و هوایی نوشهر هم می‌توانند به راحتی نشست و برخاست کنند، انجام شد.

اما نکته حائز اهمیت در این میان، لغو پروازهایی بعد از نصب و فعالیت دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) نیز رخ داد که این اتفاقات با تبلیغاتی که درباره اهمیت نصب این دستگاه شده بود جور در نیامد و علامت سؤالاتی نیز در این زمینه برای عموم به وجود آمد که چرا این دستگاه کارایی لازم را برای حل مشکلات پروازی در فرودگاه نوشهر را ندارد.

در روز گذشته شایعاتی مبنی بر خارج ساختن دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) فرودگاه نوشهر در فضای مجازی دست به دست شد و این موضوع سبب ایجاد سؤالاتی در اذهان عموم درباره چرایی این اتفاق شد و ما را بر آن داشت تا با رئیس فرودگاه نوشهر گفت‌وگویی داشته باشیم.

اکبر فریفته اظهار کرد: فعالیت‌های پروازی در نوشهر در حال انجام است و دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) نیز در محل فرودگاه استقرار و فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه برخی موانع در اطراف خود این دستگاه وجود داشت که آن را برطرف کردیم، افزود: با توجه به اینکه این دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) ساخت یک کشور خارجی است، کمی نواقص در قسمت آنتن داشت که یک شرکت ایرانی اخیراً آن نواقصات را مرتفع کرد و ما اکنون منتظر هواپیمای «فلایت چک» هستیم تا تست نهایی دستگاه انجام شود.

رئیس فرودگاه نوشهر با تأکید بر اینکه امیدواریم پس از این بتوانیم شاهد افزایش تعداد پروازها در فرودگاه نوشهر باشیم و پروازها کمتر کنسل شود، تصریح کرد: به دنبال ارتقاء بخشیدن همین دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) فرودگاه نوشهر و حتی بالاتر از این هستیم.

وی با اذعان به اینکه پنج ماه از سال در نوشهر و چالوس هوای بارندگی داریم ارتفاع ابرها پایین است و مانع دید خلبان برای نشستن هواپیما می‌شود و دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) که الان در فرودگاه نوشهر قرار دارد نمی‌تواند در 100 موارد کمک‌کننده باشد، گفت: طرح ناوبری ماهواره ای( PBN )سیستم پیشرفته‌تری در بحث دستگاه‌های کمک ناوبری است و در دست مطالعه و بررسی است تا بتوانند آن سیستم را نیز در فرودگاه نوشهر راه‌اندازی کنند.

براساس این گزارش؛ گفته می‌شود طی دو سال اخیر بیش از 200 سورت پرواز با وجود دستگاه کمک ناوبری (d.v.o.r) در فرودگاه نوشهر لغو شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :