آخرین عناوین

پنجشنبه 6 دی 1397-11:27 کد خبر:64793

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران خبر داد:

صدور مجوز شکار خوک برای متقاضیان اقلیت‌ها در مازندران

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: برای متقاضیان اقلیت‌ها در استان مازندران مجوز شکار خوک صادر می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران در ارتباط با مشکلاتی که برخی از کشاورزان برای حفظ اراضی خویش در برابر خوک دارند، اظهار داشت: مجوز شکار خوک داری شرایط خاص است و برای حفظ اراضی کشاورزی دستورالعمل خاصی در اختیار محیط زیست قرار دارد که  افراد با دارا بودن شرایط می‌توانند بر اساس قوانین موجود نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی در ارتباط با تقاضا برای شکار خوک توسط اقلیت‌ها، گفت: به اقلیت‌های مجوز شکار یک راس و پروانه‌ای هم که صادر می‌شود سه روزه است.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد: شکار در حضور کارشناسان شکار محیط زیست انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه برخی مواقع درخواست‌های خارج از کشور برای شکار انجام می‌شود که در ماه‌های اخیر یک درخواست مجوز شکار مربوط به یک فرانسوی بوده است، افزود: مجوزهای شکار برای حیوان نر بزرگ صادر شده است.

ربیعی در ارتباط با برخی شایعات نسبت به رها سازی گرگ‌های پرورش یافته در باغ وحش، افزود: این موضوع صحت ندارد، اگر می‌توانستیم نسبت به تکثیر برخی گونه‌ها اقدام کنیم بسیار خوب بود ولی تاکنون مواردی از این دست نداشتیم.

وی درباره صدور مجوز برای پرورش مرال، بیان کرد: نه تنها برای مرال برای سایر گونه‌های حیوانات ما دستورالعمل تکثیر و پرورش را داریم ولی حتما دستورالعمل‌های محیط زیستی باید صادر شود.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران یادآور شد: شرایط پرورش مرال داری پروتکل خاصی است که در سایت سازمان محیط زیست وجود دارد و شرایط خاص خودش را دارد که تنها به افرادی که همه شرایط لازم برای پرورش را در اختیار داشته باشند با درک حساسیت‌های محیط زیستی صادر می‌شود.

وی درباره صدور مجوز شکار در سال جاری گفت: به 60 درصد متقاضیان شکار مجوز داده شده است ولی شکار در کوهستان داری محدودیت‌ها و حساسیت‌های خاص است.

ربیعی در ارتباط با وضعیت جمعیت شوکا در استان مازندران، گفت: شوکا به دلیل اینکه دوقلوزا هستند وضعیت مناسبی دارند و در همه نقاط استان حضور دارند، جمیت شوکا به نسبت مناسب است.

وی درباره تعداد جمعیت قوهای که سال جاری به استان مهاجرت کردند، گفت: هفته بعد سرشماری‌های شروع می‌شود و این سرشماری همزمان با کشورهای منطقه انجام می‌شود به همین دلیل در حال حاضر رقم دقیقی نمی‌توان اعلام کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :