آخرین عناوین

چهارشنبه 12 دی 1397-14:5 کد خبر:64915

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

پیگیری بدون نتیجه 3 ساله برای احداث سوله بحران در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: سه سال برای احداث سوله بحران پزشکی قانونی تلاش می‌کنیم اما به این موضوع توجه نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی عباسی در ارتباط با چرایی عدم احداث سوله مدیریت بحران پزشکی قانونی اظهار کرد:اولین تجربه جدی بحران استان مازندران در پزشکی قانونی مربوط به سقوط هواپیما 40 در سال 1380 بود  که 25 نفر جان باختند.

در این حادثه رحمان دادمان وزیر راه و ترابری وقت به همراه نمایندگان مجلس استان گلستان در منطقه خرچنگ ساری به دلیل قطع ارتباط رادار با هواپیما جان باختند.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه به صورت جدی عدم وجود سوله بحران پزشکی قانونی احساس شد در این بحران امکانات لازم برای نگهداری اجساد در اختیار نبوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: در سطح مدیریت استان نگاه مثبتی برای ایجاد سوله بحران نبوده به این دلیل که فکر می‌کردند پزشکی قانونی امکانات لازم برای مواجه  با این صحنه‌ها را دارد.

وی با اعلام اینکه مشکلات و دغدغه‌ها عدم وجود سوله بحران را انتقال دادیم، افزود: ساختار مدیریت بحران در استانداری شکل گرفته و پزشکی قانونی هم عضو کمیته‌های مدیریت بحران بوده ولی در زیرساخت‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

عباسی یادآور شد: اگر در شرایط بحرانی در استان منجر به فوت بیش از از 50 نفر  شود محلی برای نگهداری اجساد نداریم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ایجاد سوله بحران پزشکی قانونی در سطح سازمان وجود داشته و وزارت کشور هم پای کار آمده و احداث سوله بحران را در مرکز به نتیجه رسانده است و این نیاز در استان مازندران هم احساس می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: سوله بحران یکی از نیازهای استان است که امکانات آن باید توسط مدیریت بحران و استانداری پیش‌بینی شود.

وی در پاسخ به این سوال که احداث سوله بحران چند سال در حال پیگیری است، افزود:به طور جدی سه سال ولی در دستور کار قرار نگرفته است و در این دوره مدیریت استان هم به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که در استان چندین مراکز بیمارستانی وجود دارد، آیا زیرساخت‌های بیمارستانی پاسخگوی نیازهای بحران نیستند، گفت: ساختار بیمارستان‌ها برای نگهداری اجساد پیش‌بینی نشده و در حد یکی دو یخچال دارای دما چهار تا هشت درجه بوده و حداکثر یک یا دو روز بیشتر نمی‌تواند اجساد را نگهداری کند و که این تعداد نیازمندی‌های بیمارستانی را تامین نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه نگهداری اجساد در قانون وظیفه شهرداری‌ها است، افزود: اما این احساس نیاز باید هم اکنون در مدیریت بحران به صورت جدی پیگیری شود تا قبل از بحران به فکر احداث این سوله و سایر نیازمندی‌ها باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا طرح شما در این ارتباط آماده است، افزود:از تجربه مشابه سایر استان‌ها استفاده می‌کنیم.

براساس این گزارش، سوله بحران پزشکی قانونی در استان‌های تهران، فارس و آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

ایجاد سوله بحران پزشکی قانونی برای نگهداری اجساد در زمان بحران یکی از نیازهای اساسی است که توسط پزشکی قانونی مطرح شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :