آخرین عناوین

چهارشنبه 12 دی 1397-14:6 کد خبر:64916

معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد:

نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع منتقل شد/ تایید مسمومیت تعدادی از اهالی روستای آهنگرکلا

معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره علت مسمومیت دانش‌آموزان روستای آهنگرکلا اظهار نظر کرد و نمونه‌ها برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،عصر روز جمعه خبری به نقل از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل مبنی بر مسمومیت 40 نفر از دانش‌آموز روستای آهنگرکلا در رسانه‌ها منتشر شد.

به تبع این جریان طرح تعطیلی مدرسه توسط فرمانداری و متولیان آموزش و پرورش استان و شهرستان در دستور کار قرار گرفت و دو روز مدرسه روستای آهنگرکلای بابل در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری  تعطیل بوده است.

در خبر منتشر شده به نقل از محمد جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل مسمومیت فقط برای دانش‌آموزان اتفاق افتاده بود و اتفاق‌نظر داشتند که علت مسمومیت در مدرسه پیگیری شود.

با این وجود متولیان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل علت دقیق مسمومیت را منوط به پیگیری‌های آزمایشگاهی موکول کرده و اعلام کردند که پس از بررسی بیشتر در این ارتباط اظهار نظر می‌کنند.

در مقابل اظهارات معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل، متولیان آموزش و پرورش استان مازندران معتقد هستند که علت مسمومیت در مدرسه نبوده و مواد خوراکی که در مدرسه توزیع می‌شده است تنها یک نوع بیسکویت داری آرم و علائم بهداشتی بوده است.

اسفندیار نظر معاون آموزش و پرورش استان و سرپرست آموزش و پرورش بابل خاطر نشان کرد: غیر از دانش‌آموزان 15 نفر از اهالی محل هم به دلیل مسمومیت به مراکز بهداشتی منطقه مراجعه کردند.

با این حال این مسئول هم اظهارنظر درباره علت مسمومیت را به موکل به بررسی آزمایشگاهی توسط معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرده بود.

براساس اعلام مسئولان معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به متولیان آموزش و پرورش قرار بود که نتیجه بررسی‌ها ظهر روز شنبه به آنها اعلام شود تا رسانه‌ها و افکار عمومی هم در جریان علت مسمومیت‌ این دانش‌آموزان قرار بگیرند.

*علت مسمومیت در مدرسه نیست

از  زمان اعلام مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه آهنگرکلای بابل پنج روز گذشته و  قرار بود که ظهر روز شنبه علت مسمومیت به رسانه‌ها و افکار عمومی اعلام شود که از شنبه تاکنون چهار روز گذشته، پیگیری امروز خبرنگار ما از معاون آموزش و پرورش استان مازندران اعلام شده است که تاکنون پاسخی از سوی معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل دریافت نکرده‌اند.

نظری با اعلام اینکه با بررسی انجام شده مشکلی در مدرسه وجود نداشته است، گفت: بحث آب آشامیدنی و مسئله وجود گاوداری یکی از مواردی است که نیاز به بررسی دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: ما همچنان منتظر اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل در این ارتباط هستیم اما اصرار به سلامت بوفه مدرسه داریم و لوله‌های آب آشامیدنی مدرسه هم مورد واکاوی قرار گرفته و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

*منفی بودن آلودگی آب شرب مدرسه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران بحث آلوده بودن آب در روستایی آهنگرکلای بابل را رد کرد و گفت: نتایج بررسی‌های ما در ارتباط با آلوده بودن آب منفی بوده است.

مجید عبداللهی خاطر نشان کرد: همکاران ما پس از اعلام علت مسمومیت مواردی که مربوط به آب آشامیدنی بوده را بررسی کرده و مشکلی از بابت آلودگی آب مشاهده نکردند.

*منتظر دریافت جواب از آزمایشگاه مرجع هستیم

محمد جوانیان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با آخرین وضعیت پیگیری‌ها برای اعلام نتایج آزمایشگاهی، اظهار کرد: نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شده و هنور جواب آن را دریافت نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از دریافت پاسخ آزمایشگاه در ارتباط با نوع میکروب می‌توان اظهارنظر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مسمومیت اهالی محل که توسط متولیان آموزش و پرورش اعلام شده است، گفت: اهالی محلی که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند به نوعی با دانش‌آموزان ارتباط داشتند.

براساس این گزارش، افکار عمومی همچنان متاثر از گزارش اولیه مسمومیت 40 دانش‌آموز بوده و منتظر اطلاع‌رسانی شفاف از سوی متولیان بهداشتی و مسئولان آموزش و پرورش هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :