آخرین عناوین

چهارشنبه 12 دی 1397-21:18 کد خبر:64928

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

عبور سامانه بارشی فردا از آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: سامانه بارشی طی بعدازظهر پنج‌شنبه تا صبح جمعه از روی دامنه‌های البرز عبور می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری با 14 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی طی بعدازظهر پنج‌شنبه تا صبح جمعه از روی دامنه‌های البرز عبور می‌کند که پیامد آن بارش برف همراه با پدیده مه در ارتفاعات مازندران است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: بارش از ارتفاعات غربی استان شروع شده و به‌تدریج به ارتفاعات مرکزی و شرقی استان کشیده می‌شود.

اسدی بیان کرد: شدت و مقدار بارش برف در البرز جنوبی ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان بیشتر از ارتفاعات مازندران خواهد بود.

وی یادآور شد: باتوجه به شرایط جوی در مناطق و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران بارندگی خواهیم داشت که البته مقدار آن قابل ملاحظه نیست.

اسدی ادامه داد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، این سامانه بارشی صبح جمعه از آسمان مازندران خارج می‌شود و تا روز یک‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: وضعیت دریای مازندران نیز طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :