آخرین عناوین

شنبه 15 دی 1397-11:0 کد خبر:64966

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

زمستانی که تنها سرما را نصیب مازندرانی‌ها کرد/وضعیت بارندگی نگران‌کننده است

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: زمستان از راه رسید ولی تنها سرما را نصیب آنان کرد و مازندرانی با گذشت 15 روز از زمستان، زمستانی سرد بدون بارش را تجربه می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، امسال پرونده بارش‌ها در دیار بارانی با کم‌بارشی بسته شد ولی مازندرانی‌ها امیدوار به بارش‌های زمستانی بودند.

باوجود چشم‌انتظاری مازندرانی‌ها، زمستان از راه رسید ولی تنها سرما را نصیب آنان کرد و مازندرانی با گذشت 15 روز از زمستان، زمستانی سرد بدون بارش را تجربه می‌کنند.

در چنین شرایطی همه مردم چشم انتظار بارش برف هستند این درحالی است که سال گذشته شاهد بارش برف سنگین در روزهای پایانی آبان ماه بودیم.

سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز دوشنبه شرایط جوی پایداری داریم.

وی افزود: اواسط هفته جاری بارش‌هایی را در آسمان مازندران شاهد هستیم ولی سامانه بارشی قوی نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه تا 20 دی ماه امسال خبری از سامانه برفی در استان نیست، گفت: وضعیت بارندگی اصلا خوب نیست که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

این مسئول ادامه داد: براساس پیش‌بینی فصلی نیز وضعیت بارش‌های زمستانی در مازندران کمتر از نرمال پیش‌بینی شد که این موضوع نگرانی‌های ما را بیشتر می‌کند.

رضوی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از 20 دی تا 20 بهمن ماه امسال یک یا دو جبهه بارشی مورد انتظار است.

وی در پایان گفت: پایان هفته جاری نیز انتظار داریم شاهد روند کاهشی دمای هوا در مازندران باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :