آخرین عناوین

شنبه 15 دی 1397-11:56 کد خبر:64969

راز مگوی پروژه آبرسانی مجتمع تلمادره ساری:

آب منطقه‌ای اشتراک آب را به اهالی تلمادره ساری فروخت

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران دلیل عدم بهره‌برداری از پروژه تلمادره ساری را عدم اشرافیت این سازمان دانست و گفت: چاه قدیمی را آب منطقه‌ای به اهالی روستای تلمادره فروخته بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،مجید عبدالهی در ارتباط با آخرین اقدامات انجام‌شده برای تکمیل پروژه آبرسانی تلمادره اظهار کرد: برای اجرای این پروژه چاه دیگری حفر شده و عملیات تجهیز آن در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: چاهی از گذشته حفر شده بود ولی به‌دلیل شراکت کشاورزان امکان مدیریت کامل این مجموعه وجود نداشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اضافه کرد: خطوط انتقال آب از گذشته انجام شده و در حال تجهیز چاه هستیم.

عبدالهی با اعلام اینکه زمان بهره‌برداری بستگی به تأمین اعتبارات دارد، خاطرنشان کرد: منتظر تأمین بودجه هستیم.

وی در ارتباط با برخی معارضات محلی که توسط خبرنگار ما سؤال شد، افزود: چاه حفرشده جدید تنها برای تأمین نیازمندی‌های آب شرب مجوز دریافت کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در واکنش به برخی کم‌کاری‌ها در ارتباط با چاه حفرشده قدیمی که حتی پروژه آن توسط استاندار گذشته به بهره‌برداری رسیده بود ولی با معارضات محلی مواجه شد، بیان کرد: چاه قدیمی را آب منطقه‌ای به اهالی روستای تلمادره فروخته بود اما هزینه چاه جدید توسط شرکت پرداخت شده است.

عبدالهی یادآور شد: به‌ دلیل شراکتی که اهالی روستای تلمادره در ارتباط با چاه قدیمی داشتند، امکان مدیریت وجود نداشت.

به گزارش فارس، پروژه آبرسانی تلمادره ساری در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۱ با حضور علی‌اکبر طاهایی استاندار وقت مازندران، و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان به مدیریت  محمدحسین برزگر به بهره‌برداری رسید.

بنا به اظهارات مسئولان وقت در سال ۹۱ این پروژه در سال ۷۴ مصوب و مطالعات اجرای این پروژه در سال ۸۷ به اتمام رسیده است.

عملیات اجرایی پروژه در سال ۸۸ شروع و ۳ سال بعد با اعتبار ۴ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید، ۴۶ کیلومترعملیات انتقال آب از مبدأ انجام شده و حدود ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع در سطح روستاها ایجاد شده است اما تاکنون آب این مجمتع در اختیار مردم قرار نگرفت و همچنان مردم منطقه منتظر تأمین آب هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :