آخرین عناوین

يکشنبه 16 دی 1397-11:33 کد خبر:64993

انتقاد رئیس شورای شهر قائمشهر:

معلوم نیست زباله های عفونی قائمشهر کجا دپو می شود

رئیس شورای شهر قائم‌شهر با اشاره به اینکه حمل زباله های عفونی در شهر ممنوع است گفت: زباله های عفونی معلوم نیست در کجا دپو می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، عباس صالح‌زاده در یکصدوهفتمین جلسه شورای اظهار کرد: در ابتدای شورای شهر پنجم با جامعه پزشکان و نظام‌پزشکی جلسه تعاملی گذاشته شد و به مهمترین خواسته آنان مبنی بر ساماندهی پسماندهای عفونی پزشکی پاسخ داده شد.

وی در خصوص ساماندهی پسماندهای عفونی پزشکی، توضیح داد: یک شرکت دانش‌بنیان بومی محلی که توسط تعدادی از جوانان قائم‌شهری تأسیس شد و به عنوان سایت بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی به پزشکان شهر معرفی شدند، اما متأسفانه این شرکت مورد حمایت جامعه پزشکی قرار نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر، با بیان اینکه حمل زباله‌های عفونی در شهر ممنوع است، گفت: معلوم نیست زباله‌های عفونی قائم‌شهر به کجا می‌روند اما بررسی ها نشان داده که پزشکان با شرکتی در آمل قرارداد بسته و زباله‌های عفونی، بطور غیر بهداشتی به آمل برده می‌شود و حتی در آنالیز دپوی محل دفن زباله های قائم‌شهر هم سرنگ و زباله عفونی مشاهده‌ شده است.

صالح‌زاده با تأکید بر سلامت جامعه شهری، جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی قائم‌شهر را به تعامل و همکاری با شورا، دعوت کرد و افزود: ما در کار با کسی تعارف نداریم، ابزار قانونی در برخورد با اینگونه موارد داریم، اما انتظار داریم پزشکان محترم در خصوص ساماندهی زباله‌های عفونی با ما همکاری کرده و به سلامت شهروندان توجه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :