آخرین عناوین

سه شنبه 18 دی 1397-16:33 کد خبر:65058

رتبه ای ناخوشایند ، با اعلام آمارهای رسمی:

مازندران رکورددار نزاع در استان های شمالی

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی،استان مازندران همچنان رکورددار نزاع و درگیری در میان استان های شمال کشور است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، آمارهای پزشک قانونی حاکی از افزایش 6.6 درصدی نزاع و درگیری در کشور است.

براساس این گزارش ، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، در هشت‌ماهه نخست امسال 416هزار و 799 نفر به دلیل نزاع و درگیری به پزشک قانونی مراجعه کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.6 درصد افزایش داشته است.

از کل مراجعین نزاع در این مدت 283 هزار و 849 تن مرد و 132 هزار و 950 تن زن بوده‌اند.

** مازندران رکورد نزاع در استان های شمالی را شکست !

این آمارها نشان می دهد که استان مازندران همچنان رکورددار نزاع و درگیری در میان استان های شمال کشور است  و استان گیلان با فاصله ای اندک در مقام دوم و گلستان با فاصله معنا دار و امیدوار کننده قرار دارد.

***استان تهران همچنان رکوردار نزاع در کشور

در این مدت استان‌ تهران با 68 هزار و 622 مورد مراجعه به پزشک قانونی به دلیل نزاع رکورددار است و پس‌ازآن استان خراسان‌ رضوی با 34 هزار و 709 و اصفهان با 30 هزار و 8 مورد بیشترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

این در حالی است که استان‌های ایلام،خراسان‌ جنوبی، و بوشهر به ترتیب با دو هزار و 305، دو هزار و 376 و سه هزار و 232 مورد کمترین مراجعه به پزشک قانونی را به دلیل نزاع داشته‌اند.

***افزایش آمار نزاع و درگیری در 26 استان کشور

بررسی روند آمار نزاع و درگیری استان‌های مختلف در هشت‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از آن است که این شاخص در 26 استان روندی افزایشی و فقط در پنج استان روندی کاهشی داشته است.

بیشترین میزان افزایش آمار نزاع مربوط به استان البرز با افزایش نزدیک به 35 درصدی است و پس‌ازآن استان‌های اردبیل و بوشهر با16.2 درصد و 14.1 درصد بیشترین میزان افزایش آمار نزاع را به خود دیده‌اند.

همچنین استان‌های فارس، یزد، گلستان، سیستان بلوچستان و خراسان شمالی به ترتیب پنج استانی بوده‌اند که آمار نزاع و درگیری در آن‌ها در این مدت کاهشی بوده است.

***سهم 32 درصدی زنان از مراجعین نزاع به پزشک قانونی

بررسی آمارها حاکی از آن است که نزدیک به 32 درصد از مراجعینی که به دلیل نزاع به پزشک قانونی مراجعه کرده‌اند را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین استان‌های البرز، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب با 38، 37.6 و 37.4 درصد بیشترین سهم مراجعین زن به پزشک قانونی به دلیل نزاع رادارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری نیز به ترتیب با 21.5، 22.3 و 23.2 درصد کمترین سهم زنان مراجعه‌کننده به پزشک قانونی به  دلیل نزاع را داشته‌اند.

***کاهش میزان نزاع و درگیری در یزد/ رتبه چهارم یزدی‌ها در مراجعه زنان به پزشک قانونی

بر اساس این گزارش در هشت‌ماهه نخست امسال  چهار هزار و 954 نفر شامل سه هزار و 197 نفر مرد و  هزار و 757نفر زن به دلیل نزاع و درگیری به پزشک قانونی یزد مراجعه کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 0.9 درصد کاهش داشته است.

استان یزد با این میزان آمار مراجعه به پزشک قانونی به دلیل نزاع، در رتبه هفتم کشوری با کمترین آمار نزاع قرار دارد.

همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد 35.5 درصد از مراجعین به پزشک قانونی یزد به دلیل نزاع را زنان تشکیل می‌دهند که از این نظر استان یزد  بالاتر از میانگین کشوری در رتبه چهارم با بالاترین میزان سهم زنان قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :