آخرین عناوین

چهارشنبه 19 دی 1397-12:32 کد خبر:65078

استاندار و چالش های پیش رو!!

برکناری مدیران ضعیف، مهمترین چالش مدیریتی استاندارمازندران

روزنامه نگار پیشکسوت مازندرانی گفت: استاندار باید بداند اگر بخواهد وعده خود را در برکناری مدیران ضعیف محقق سازد فرایندی بسیار پیچیده در انتظار اوست.


به گزارش خزرتیترخبر،روزنامه نگار پیشکسوت مازندرانی با اشاره به اظهارات استاندار مازندران در خصوص اینکه مدیران ضعیف باید جای خود را به مدیران جوان بدهند گفت: تردیدی وجود ندارد که یکی از مهمترین عوامل رکود اقتصادی در مازندران ، حضور مدیرانی است که با استفاده از رانتهای گوناگون سیاسی و اقتصادی و از رهگذر بده بستانهای سیاسیون استان از جمله مداخله مستقیم برخی از نمایندگان و فعالان سیاسی بر مسند امور دستگاههای اجرایی قرار گرفته اند و به هیچ رو حاضر نیستند این مناصب چرب و شیرین را ترک کنند!

کوروش غفاری چراتی گفت: استاندار قبلی مازندران نیز در بدو حضورش در مازندران درخصوص برکناری مدیران ضعیف در دستگاه های اجرایی استان اظهارات امیدبخشی داشت و همانند استاندار جدید  بارها از لزوم  خداحافظی مدیران کم کار و ضعیف سخن گفته بود با این وجود کمترین تغییرات مدیریتی را در دوره مهندس اسلامی شاهد بودیم و تغییر تعداد انگشت شماری از مدیران صرفا به لحاظ بازنشستگی بوده است نه تدبیر مدیریتی ایشان.

وی افزود: تامل در اظهارات استاندار سابق که گفته بود «مدیریت در مازندران بصورت تارعنکبوتی است» نشان دهنده عمق چالشهای مدیریتی در استان است و حسین زادگان باید بداند اگر بخواهد وعده خود را در برکناری مدیران ضعیف محقق سازد فرایندی بسیار پیچیده در انتظار اوست و این یک واقعیت است که مدیران ضعیف به همان میزان که در کارآیی مدیریتی و توانمندی علمی و فنی ضعیف و ناتوان هستند در ویژه خواری و چاپلوسی و رانتخواری بسیار توانمند هستند!

وی با اشاره به اینکه مردم تمام قد خواهان تحولات بنیادین در مدیریت دستگاه های اجرایی استان هستند گفت: آنچه استاندار جدید مازندران باید بداند این است که انتظار مردم، خانه تکانی مدیریتی در تمامی سطوح و برکناری چهره های تکراری است که حرف درمانی تخصص ویژه آنان است.

وی با تاکید براین نکته که متاسفانه عملکرد بسیاری از دستگاه های اجرایی در سالهای اخیر به گونه ای بوده که در شرایط کنونی اغلب مردم استان به مدیران دستگاه های اجرایی نمره قبولی نمی دهند گفت: با یک پایش میدانی می توان واقعیت این ادعا را ثابت کرد و این مسئله یعنی اعتمادسازی میان مردم و مدیران ،کار بسیار دشواری است که حسین زادگان پیش رو دارد.

غفاری فقدان اقتدار مدیریتی در مازندران در دوره های مختلف را یکی دیگر از دلایل رکود در تمامی حوزه های اجرایی استان برشمرد و گفت:چالش مدیریتی حسین زادگان در مازندران این است که مدیران ضعیف تقریبا خیالشان راحت است که اتفاقی ناگوار برایشان نخواهد افتاد و هرکسی که زمام امور را در استان به دست بگیرد آنها در حاشیه امن ، علی رغم مشکلات مردم، روزگار به خوشی سپری خواهند کرد.

وی نقش رسانه ها را در جریان سازی مطالبات مردم مهم توصیف کرد و گفت: اهتمام و اعتماد استاندارجدید به رسانه ها می تواند از دامنه  فشار رانت خواران بکاهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :