آخرین عناوین

چهارشنبه 19 دی 1397-12:32 کد خبر:65079

کشف انبارهای تولید،نگهداری و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیر مجاز در چالوس

در پی بازرسی ماموران نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دو انبار بزرگ نگهداری ، تولید و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیر مجاز در شهرستان چالوس کشف و منهدم شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،در بازرسی بازرسین بهداشت محیط و واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس از یک انبار بزرگ غیر مجاز در شهرک صنعتی مرزن آباد چالوس ، بیش از ۳۰ تن مواد غذایی و بهداشتی آرایشی کشف شد.

حدود ۸ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و کپک زده غیر مجاز و بیش از ۲۴ تن مربا و ترشی فاقد با مشخصات بهداشتی مخدوش، توقیف و پس از پلمپ انبار مربوطه پرونده جهت رسیدگی و ادامه روند قضایی به دادگاه ارسال شد.

همچنین بر اساس شکایت مردمی سامانه مدیریت ارتباطات مردمی "۱۹۰ بهداشت " در شهرستان چالوس، از یک منزل مسکونی  که مبادرت به تهیه و توزیع مواد غذایی غیربهداشتی و فاقد مشخصات می کردند،کشف گردید.

در این بازدید که توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس انجام شد،مواد غذایی اعم از زیتون پرورده ، مارمالاد و انواع ترشیجات انواع ترشیجات ، مرباجات و ... غیرمجاز وغیربهداشتی و با بسته بندی فاقد مشخصات و همچنین حجم بالایی از مواد غذایی کپک زده، فاسد، آغشته به رنگ توقیف شد و متصدي مکان غير مجاز و غير بهداشتي نيز بازداشت و پرونده تخلف وي جهت رسيدگي قضايي به دادگاه ارسال گرديد.

در این مکان غیر بهداشتی و غیر مجاز مواد غذایی اعم از زیتون پرورده و انواع ترشیجات غیرمجاز وغیربهداشتی و با بسته بندی فاقد مشخصات و همچنین حجم بالایی از مواد غذایی کپک زده، فاسد، آغشته به رنگ نگهداری و توليد مي شد و با توجه به توزيع این محصولات توسط متهم در مراکز فروش، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس پس از کسب اطلاعات لازم، نسبت به جمع آوری اجناس مذکور از سطح عرضه شهرستان اقدام کردند.

شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران اطلاع دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :