آخرین عناوین

چهارشنبه 19 دی 1397-16:55 کد خبر:65083

اقدام عجیب بانک توسعه تعاون!!

سهام دامداران مازندرانی تقدیم به اصفهانی‌ها

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران گفت: بانک توسعه تعاون در اقدامی عجیب ۷۰ درصد سهم استان مازندران را در اختیار اتحادیه دامداران استان اصفهان قرار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، الهیار ولی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره علت فروش سهام دامداران مازندران در صندوق ملی دام به استان اصفهان اظهار داشت: در سال ۹۳-۹۴ قرار بود ۱۰۰ میلیارد تومان از قِبَل یارانه شیر به اتحادیه‌های دامداران پرداخت شود که سهم مازندران بیش از ۴ میلیارد تومان بود اما تنها ۳۰ درصد آن معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار اتحادیه مازندران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در اقدامی عجیب  ۷۰ درصد بقیه دیگر از سهم استان مازندران را در اختیار اتحادیه دامداران استان اصفهان قرار داد.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران افزود: بانک توسعه تعاون اگر خواهان این بود این پول را به مزایده بگذارد، باید در اختیار اتحادیه مازندران قرار می‌داد نه اینکه آدرس سهام را اشتباهی می‌فرستاد.

عضو هیأت مدیره صندوق ملی دام مازندران اضافه کرد: با این اقدام بانک توسعه تعاون سهمیه سهام استان مازندران را کاهش و سهام اصفهان را تا ۳ برابر افزایش داد و به‌راحتی پول دامداران مازندران را به حراج گذاشته شد.

ولی‌زاده با بیان اینکه بانک توسعه تعاون حیثیت‌فروشی کرد و حیثیت استان مازندران را به اصفهان واگذار کرد، گفت: این بانک با سهمیه وام مازندران برای اصفهان زنجیره تولید ساخت و زنجیره کارخانه شیر خشک، کنسانتره و... را فعال کرد.

وی بیان کرد: با اقدامی که بانک توسعه تعاون انجام داد، دادگاه رأی خود را صادر کرد و حتی وزارت جهاد کشاورزی هم نمی‌تواند کاری کند، با این حال انتظار ما بر این است تا مسئولان تدابیر و راهکاری را برای این کار بیندیشند.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران از دادستان مرکز مازندران خواست در این قضیه ورود پیدا کند که آیا وامی که بانک توسعه تعاون در اختیار اتحادیه دامداران اصفهان قرار داد قانونی بوده یا خیر؟

ولی‌زاده در بخش دیگری درباره کمبود تولید شیر و گران شدن آن گفت: خوشبختانه شرایط دامپروری در کشور رو به جلو است و تولید آن کم نشده؛ فضای ناامن را دلالان به‌وجود می‌آورند تا خودشان و کارخانجات برای اینکه شیر خشک و کالای لوکس وارد کنند، آنها به‌دنبال ارز آزاد هستند و تنش در بازار ایجا می‌کنند.

وی گفت: تولید شیر کم نشد بلکه توزیع آن تغییر کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :