آخرین عناوین

سه شنبه 25 دی 1397-16:54 کد خبر:65211

در نامه سرگشاده جهادگران جهاد دانشگاهی مازندران مطرح شد:

آقای استاندار ؛ حال « جهاد دانشگاهی مازندران » وخیم است !

نام جهاد دانشگاهی همواره به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی مورد احترام بوده اما مدتی است که این نهاد در مازندران درگیر حواشی های متعدد شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، نام جهاد دانشگاهی همواره به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی مورد احترام و تکریم بوده و است و حفظ قداست این نهاد مقدس علمی و پژوهشی مورد تاکید دلسوزان نظام و انقلاب می باشد .

براساس این گزارش، در این رهگذر اما مدتی است که این نهاد در استان مازندران که باید مرکز آرامش و تعالی باشد ، درگیر حواشی های متعدد شده است که مورد اعتراض رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی قرار گرفت .

البته کار به اینجا محدود نشد و پس از انتقادات رسانه ها ، جهادگران این مجموعه با ارسال نامه ای سرگشاده به احمد حسین زادگان استاندار مازندران ، پشت پرده برخی اقدامات در جهاد دانشگاهی استان را فاش ساختند که نسخه ای از آن به رانه ها ارسال شده است .

متن نامه سرگشاده کارکنان حهاد دانشگاهی استان به استاندار مازندران بدین شرح است :

بسمه تعالی

قال رسول الله (ص ) :" انی ما اخاف علی امتی الفقر، ولکن اخاف علیهم سوء التدبیر"

* همانا من از فقر و تنگدستی بر امت خود بیمناک نیستم ، لکن ازکج اندیشی وسوء تدبیر بیمناکم *

برادر گرامی جناب آقای حسین زادگان

استاندار محبوب مازندران

سلامُ علیکم

احتراما به استحضار می رساند با عنایت به تغییر ریاست جهاد دانشگاهی مازندران از مهر ماه سال گذشته و حضور آقای مهندس عبدالهیان در این واحد، حال عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، پس از تحمل یک سال درد و رنج و ناراحتی رو به وخامت گذاشته و دچار مرگ مغزی شده است . علیرغم سالم بودن اعضاء و جوارح ، مرکز فرماندهی یعنی مغز سیستم به کما رفته است و علی رغم زحمات صورت گرفته در دوره ریاست قبلی و حصول ثبات نسبی در واحد، سوء مدیریت، روح حاکم بر طرح ها ، برنامه ها و کلید واژه طلایی یک سال گذشته واحد مازندران شده است.

طرح هایی که بدون ذره ای فکر و تحقیق و مطالعه شروع شده، اکنون حالت استخوان در گلو پیدا کرده و واحد مازندران را به چاهی عمیق انداخته اند، طرح های ابتری که جز از بین بردن سرمایه واحد و چندین ماه حقوق معوق برای پرسنل و بدهی سنگین برای واحد عایدی دیگری نداشته اند:

• طرح تولید خمیر کاغذ که قرار بود کشور را از واردات کاغذ بی نیاز کند، اکنون در چه مرحله ایست؟

اعتماد به یک شخص خارج از جهاد و پی آمد آن خرید سوله و هزینه کردن صد ها میلیون تومان، جز برگشت خوردن چکهای خرید سوله و اقاله قرارداد حاصل دیگری برای واحد داشته است؟

• طرح گردشگری مزرعه که قرار بود کانون گردشگران خاص و عرب های حاشیه خلیج فارس گردد ، آیا جز چند پایه فلزی درون آب و یک کلبه چوبی که با صرف بیش از 300 میلیون تومان اجرا شده ، پیشرفت دیگری داشته است ؟

• طرح ساخت سالن تولید جلبک ، نمونه بارز سوء مدیریت و حیف و میل اموال جهاد دانشگاهی است.

دانش فنی تولید نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا که با حمایت مادی و معنوی معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی در غالب هدف 4 حوزه پژوهش و با تلاش شبانه روزی پژوهشگران واحد در دوره ریاست قبلی کسب شده و می توانست منبع درآمد مناسبی برای واحد باشد ،علی رغم هزینه بیشتر از 200 میلیون تومان در اثر سوء مدیریت در ساخت سالن ، و بروز اشکالات متعدد مهندسی ، مدت هاست بلا استفاده رها شده است .

• بایر گذاشتن 40 هکتار زمین و عدم موفقیت در پرورش ماهی در 40 هکتار آبندان که عمده ترین منبع درآمدی واحد طی چند سال اخیر بوده ، به بهانه ساخت پایه های بتنی درون آب بندان و جذب نیروی ناکارآمد موجب شد تا واحد مازندران طی یک سال گذشته ریالی از این منابع کسب درآمد نداشته باشد .

• برنامه ریزی و اقدام چوب حراج زدن به املاک و مستغلات جهاد دانشگاهی مازندان و واریز مبالغ مربوطه به حساب دفتر مرکزی تهران، نمونه ای از سوء مدیریت در یک سال اخیر می باشد، کما اینکه قضیه مسبوق به سابقه بوده و طی سالیان گذشته 300 هکتار از اراضی مرغوب این واحد در منطقه چپکرود جویبار به فروش رفته که حتی ریالی از آن صرف آبادانی واحد مازندران نشده است به طوری که قریب به 40 سال، این واحد هنوز فاقد ساختمان ملکی در استان می باشد.

استاندار محترم

 در قسمتی از منشور مدیریت حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر آمده است :" ای مالک : مهربانی به زیردستان و دوست داشتن آنها و لطف در حق آنها را سرلوحه کار خود ساز، چونان حیوان درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان دو گروهند، یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش "

متاسفانه با رصد جزئیات و اتفاقات روزانه شاهد تضاد حداکثری اداره واحد مازندران با این فرمان مولای متقیان علی(ع)  هستیم.

ریاست محترم واحد که در حکم پدر برای مجموعه می باشد، حقوق و اضافه کاری بالغ بر 13 میلیون تومان خود را از مجموعه دریافت می کند در صورتی که اختلاف میزان دریافتی ایشان با معاونین مجموعه، 10 میلیون تومان می باشد و  از پرداخت حقوق یک میلیون تومانی پرسنل عاجز بوده و چندین ماه از مطالبات نیروها را معوق نموده است.

با عنایت به همه این موارد، ادامه حضور ایشان در مجموعه با توجه به این که اعتقادی به نیروهای سازمان ندارند و کلیه معاونین، مدیران و اعضاء جهاد مازندران نیز ایشان را فردی نالایق می دانند که عامدانه واحد را به چالش غیر قابل بازگشت کشانده است بیش از این به صلاح سازمان نمی باشد.

اعضای جهاد دانشگاهی واحد مازندران بیش از این قادر به تحمل این شرایط نمی باشند و حضور فرد غیر جهادی و یا غیر بومی و دیکتاتور منش را تحمل نخواهند کرد.

لذا عاجزانه استدعا داریم جهت برون رفت از رکود سنگین حاکم بر این واحد و  جلوگیری از حیف و میل بیشتر سرمایه های بیت المال و برای در ریل افتادن قطار حرکت واحد؛ نسبت به جایگزینی مدیریت واحد و حضور نیروی بومی جهادی تدابیر لازم را مبذول فرمایید.

جهادگران جهاد دانشگاهی مازندران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :