آخرین عناوین

چهارشنبه 26 دی 1397-17:11 کد خبر:65225

فرمانده انتظامی مازندران عنوان کرد:

دستگیری جاعل میلیاردی در مازندران/ دستگیری 2 متهم به کلاهبرداری در کانال‌های صیغه‌یاب

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای با 114 فقره جعل و کلاهبرداری با استفاده از تسهیلات بانکی در شهرستان قائم‌شهر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از بانک‌های شهرستان قائم‌شهر، مبنی بر این که افرادی با ارائه مدارکی جعلی اقدام به دریافت وام از آن شعبه کرده‌اند، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قائم‌شهر قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و بررسی‌های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قائم‌شهر متهم را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: متهم که با سوء استفاده از عدم آگاهی برخی از شهروندان که سال‌های گذشته از تسهیلات ازدواج استفاده کرده بودند، دریافت مدارک شناسایی و دستکاری در قباله ازدواج آنان اقدام به دریافت مجدد وام از این بانک می‌کرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مسئول ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، تاکنون مشخص شد متهم با ارائه مدارک جعلی از 114 فقره تسهیلات بانکی در شهرستان قائم‌شهر و شهرستان‌های دیگر استفاده کرده است.

میرفیضی مجموع کلاهبرداری‌های متهم با استفاده از تسهیلات بانکی را بالغ بر 17 میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع همچنان در دست بررسی است.

وی با تاکید بر رعایت هشدارهای انتظامی و پیشگیرانه، از مردم خواست برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و افراد فرصت طلب، از قرار دادن اسناد و مدارک شخصی و هویتی خود در اختیار دیگران خودداری کنند.

دستگیری 2 متهم به کلاهبرداری در کانال‌های تلگرامی صیغه‌یاب

براساس این گزارش،رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری دو متهم به کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از کانال تلگرامی صیغه یاب در سطح استان خبر داد.

حسن محمدنژاد افزود: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا اعلام کرد، با عضویت در کانال تلگرامی صیغه‌یابی و پرداخت 50 هزار ریال برای خرید نرم‌افزار از طریق درگاه جعلی بانکی که در کانال بوده از وی 430 میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مال‌باخته و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های جنوب کشور را شناسایی کنند و با هماهنگی قضائی این فرد را در آن شهرستان دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی با آی دی مشخص آشنا شدم و به من پیشنهاد پولشوئی از حساب اشخاصی که هک کرده را داده و من نیز با استفاده از اطلاعات حساب بانکی که برام ارسال می‌کرد اقدام به انتقال وجوه می‌کردم.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با شناسایی همدست متهم این فرد را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت، گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه‌ای کشف شد.

محمدنژاد افزود: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان مرد از اواخر تابستان سال جاری با طراحی نرم افزارهای صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بانکی بر روی آنها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی اقدام به اخذ اطلاعات حساب بانکی اشخاص و سپس کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کردم.

وی با اشاره به شناسایی و کشف اطلاعات حساب بانکی بیش از یک هزار و 769 شهروند از سیستم‌های رایانه‌ای که این افراد از آنان کلاهبرداری یا قصد کلاهبرداری داشته‌اند به شهروندان هشدار داد: از عضویت در اینگونه کانال‌ها جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :