آخرین عناوین

پنجشنبه 27 دی 1397-9:16 کد خبر:65243

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

ورود آقای مدعی‌العموم به پرونده مالباختگان صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه

همزمان با اعتراض مالباختگان صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه روستای امره ساری، دادستان مرکز مازندران در قامت مدعی‌العموم در جمع اهالی روستای امره قرار گرفت و پیگیر مشکلات آنها شد.


خزرتیترخبر: فعالیت غیرمجاز صندوق‌های قرض‌الحسنه و مماشات بانک مرکزی در فعالیت غیرمجاز آنها چند سالی است که مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده و صاحبان سپرده در برخی از این قرض‌الحسنه‌ها یک‌شبه اندوخته‌های خود را برباد رفته می‌بینند.

صبح روز چهارشنبه بود که خبر تجمع مالباختگان صندوق بزرگ قرض‌الحسنه شهر روستای امره ساری مقابل ساختمان سفید استانداری مازندران به گوش می‌رسید این صندوق قرض‌الحسنه یکی از مراکزی به‌شمار می‌رود که از یک سال گذشته تاکنون سپرده مشتریان خود را دریافت کرده و به صاحبان حساب پس نمی‌دهد و همین مسئله موجب اعتراض اهالی این روستا شده است.

بیشتر مردم روستای امره کشاورز، دامدار و کارگر ساختمانی هستند که با فعالیت‌های روزمره اندوخته‌ای برای خود در صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه ایجاد کردند اما از سال 96 تاکنون با مشکلاتی مواجه شدند و صاحبان این صندوق پاسخگوی درخواست صاحبان حساب نیستند.

اوایل دی‌ماه امسال بود که جمعی از صاحبان حساب صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه روستای امره ساری مقابل ساختمان استانداری مازندران تجمع و خواستار روشن شدن وضعیت سپرده خود و نحوه فعالیت این مرکز شدند که با وعده مسئولان به اعتراضات خود پایان دادند اما این وعده برای مردم پول نشد و صبح روز چهارشنبه برای دومین مرتبه مقابل ساختمان استانداری مازندران تجمع و خواستار روشن شدن وضعیت حساب‌های خود شدند.

بازهم آقای دادستان بود که در جایگاه مدعی‌العموم در کنار مردم و مقابل متخلفان صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه قرار گرفت و چهارشنبه‌شب با حضور در روستای امره چهره به چهره با اهالی این روستا صحبت و پیگیر وضعیت حساب آنها در این صندوق شد.

سید یونس حسینی‌عالمی که این روزها با انتشار شماره تلفن همراه خود برای پیگیری مشکلات مردم و تخلفات موجود در استان برای مازندرانی‌ها نام‌آشناست، این‌بار نیز به درخواست اهالی روستای امره در مسجد این محل حضور یافت تا گره‌ای از مشکلات مالباختگان باز کند.

آقای دادستان چهارشنبه‌شب در هم‌همه و گلایه‌های مالباختگان صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه با لبخند وارد مسجد روستای امره شد و از اهالی محل و معترضان خواست حرف‌های خود را با آرامش بزنند،هرچند هرکسی سعی داشت از مشکلات شخصی خود بگوید اما همه حرف‌ها یک خواسته داشت آن هم تسریع در رسیدگی به پرونده و بازگرداندن اصل پول صاحبان سپرده صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه بود.

زن و مرد، پیر و جوان آمده بودند تا از نزدیک با آقای دادستان صحبت کنند، از چهره‌های برافروخته، صورت‌های درهم رفته و صدای بلند می‌شد فهمید خشمگین هستند اما حسینی‌عالمی با آرامش پاسخگوی همه سؤالات بود، در بعضی از لحظات آقای دادستان معترضان را در آغوش می‌گرفت و با لبخند به دردودل آنها گوش می‌داد، برخی هم از لبخندهای آقای دادستان انتقاد می‌کردند!

از صحبت‌های اهالی محل می‌شد فهمید بیشتر مردم این روستا کشاورز و کارگر هستند و با کارگری تمام اندوخته‌های خود را در این صندوق قرار دادند، از پیرمرد گرفته تا جوان همه انتقاد داشتند، برخی هم گاو و گوسفند خود را فروختند و پولش را در این صندوق قرار دادند، برخی از صاحبان سپرده از این صندوق وام گرفتند و در شرایط فعلی قسط‌های خود را هم پرداخت نمی‌کنند.

یکی از جوانان از کاهش قرار وثیغه از 5 میلیارد به 2 میلیارد تومان برای یکی از مسئولان صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه انتقاد کرد که دادستان ساری گفت این مسئله توسط بازپرس پرونده و در اعتراض به قرار اولیه صورت گرفته و جنبه قانونی دارد.

حسینی‌عالمی که در این مسئله خود را مدعی‌العموم معرفی کرد از پیگیری ویژه برای احقاق حق و حقوق مردم خبر داد و گفت: بنده به‌عنوان دادستان شاکی این پرونده هستم چون متخلفان در نظام پولی و بانکی اخلال ایجاد و ثروت جمعی از مردم را تصرف کردند که موجب اعتراض عمومی شده است.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه در برخورد با متخلفان در کنار مردم قرار دارم از صاحبان سپرده صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه خواست تا پنج نفر از معتمدان خود را به وی معرفی کنند تا روز شنبه هفته آینده با آنها جلسه‌ای برگزار کند و پیگیر موضوع شود.

بخشدار کلیجانرستاق و وکیل پرونده صاحبان سپرده صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه نیز در جمع اهالی روستای امره حضور داشتند و وعده دادند برای تسریع در امور قضائی تلاش می‌کنند و از حق و حقوق مردم کوتاه نمی‌آیند.

حسینی‌عالمی دادستان مرکز مازندران نیز در پایان به دیدار خانواده شهید مدافع حرم سیدجواد اسدی رفت و با پدر و مادر گرانقدر این شهید دیدار کرد، یکی از نکات قابل توجه این است که شهید مدافع حرم سیدجواد اسدی نیز در صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الائمه روستای امره حدود 12 میلیون تومان حساب داشته است که خانواده این شهید جزو مالباختگان محسوب می‌شوند.

آقای دادستان علاوه بر اینکه همه روزه به صورت مستقیم و حتی پیامکی ارتباط نزدیکی با مردم دارد این‌بار هم با ادامه روحیه جهادی و انقلابی در قامت مدعی‌العموم پیگیر مشکلات مردم شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :