آخرین عناوین

جمعه 28 دی 1397-12:11 کد خبر:65282

بارش برف محورهای کوهستانی شرق مازندران را مسدود کرد:

راه مواصلاتی 70 روستای نکا مسدود شد

بارش برف در آخرین روزهای دی ماه آغاز شده، در مناطق کوهستانی شرق مازندران همچنان ادامه دارد و برخی از محورهای کوهستانی شرق استان همچنان مسدود است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در بیست و هشتمین روز از زمستان، تمام محورهای کوهستانی در شرق مازندران سفیدپوش شده و راههای مواصلاتی برخی از محورهای اصلی روستاها در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه همچنان مسدود است.

بارش برف که از روز گذشته پنج‌شنبه 27 دی ماه در برخی از نقاط آغاز شده بود در اواخر شب گذشته با شدت بیشتری همراه بود و تمام روستاهای کوهستانی بخش هزارجریب، یانه‌سر و بخش کوهستانی گلوگاه را سفیدپوش کرد.

در زمان مخابره خبر تاکنون 70 روستای کوهستانی و بالادست نکا در برف محصور و ارتباط مسیرهای مختلف اصلی به این روستاها در بخش مرکزی وهزارجریب مسدود است و ارتباط با بخشدارار یانه‌سر بهشهر برای اعلام تعداد روستاهایی که به دلیل مسدود شدن محور اصلی، تردد در ان امکان‌پذیر نیست؛ به دلیل حاضر بودن در منطقه کوهستانی و مدیریت منطقه، میسر نشد.

در برخی از نقاط کوهستانی شرق مازندران، ارتفاع برف بین 50 تا 60 سانتی‌متر اعلام شده است و این در حالی است که راهداران و عوامل راهداری و ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل و بازگشایی راهها با قوت در دست انجام است.

اگرچه با بارش برف در محورهای مختلف مردم بار دیگر رأفت و مهربانی خداوند را نظاره‌گر هستند و شاکر خداوند به دلیل این نعمات، اما حضور افراد و تردد در محورهای کوهستانی در شرایط فعلی از جمله نکات مهم و تذکراتی است که توسط عوامل راهداری و مدیریت بحران هشدار داده شده است.

تردد در محورهای مختلف کوهستانی شرق مازندران با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

با توجه به بارش برف در تمام محورهای کوهستانی شرق مازندران، مه‌گرفتگی،کندی تردد و لغزندگی خودروها در محورهای مختلف کوهستانی وجود دارد و رعایت نکات ایمنی و تردد با امکانات و تجهیزات الزامی است.

عباس‌علی حسنی بخشدار یانه‌سر بهشهر هم در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ما با اشاره به بارش برف شدید در مناطق کوهستانی، گفت: تردد در محورهای مختلف کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی افزود: سفرهای غیر ضروری در این موقعیت اصلا سفارش نمی‌شود و افراد برای ورود به مناطق کوهستانی با راهداران و عوامل اجرایی و امدادی حاضر در منطقه همکاری کنند.

اگرچه شهرهای شرق مازندران وضعیت عادی را داشته و تنها شاهد روزهای سرد زمستانی هستند و با اطلاع یافتن از بارش برف برای بازدید از راههای کوهستانی و دیدن برف و بازی‌های برفی آماده می‌شوند؛ معاون فرماندار نکا برای ورود هرگونه سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی هشدار داده است.

محمد محمدیان با اعلام اینکه اکنون سه محور اصلی مناطق کوهستانی نکا یعنی محورهای لایی و استخرپشت در بخش هزارجریب نکا و محور پی‌رجه در بخش مرکزی نکا با توجه به بارش شدید برف همچنان مسدود است؛ گفت: افراد، مسافران و رانندگان مگر در مواقع ضروری از سفر به مناطق کوهستانی منطقه خودداری کنند.

وی اظهار کرد: ورود به مناطق کوهستانی در شرایط فعلی برای بازدید و عکس‌برداری از فضای برفی ایجاد شده اگر چه برای شهروندان مهیج و نشاط آور است؛ اما خطرات احتمالی لغزندگی جاده و مسدود بودن جاده‌ها وجود دارد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

معاون فرماندار نکا افزود: انتظار است تا زمان بازگشایی جاده و محورهای مختلف افراد از ورود به این مناطق خودداری کنند.

راه دسترسی بیش از 70 روستای نکا مسدود است

محمدیان بیان داشت: با مسدود شدن محورهای اصلی کوهستانی نکا اکنون راه دسترسی به بیش از 70 روستای نکا مسدود است و عوامل راهداری، هلال احمر و نیروهای مختلف امدادی در حال بازگشایی مسیرهای مختلف هستند.

وی گفت: همانطور که بارها اعلام شد؛ افراد از سفرهای غیر ضروری اجتناب و در صورت نیاز ورود به منطقه و موارد ضروری حتما زنجیر چرخ، لباس گرم و خوراکی مناسب به همراه داشته باشند و بدون زنجیر چرخ به هیچ وجه تردد نکنند.

براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی استان مازندران در اطلاعیه و اخطاری در روزهای گذشته، برای روزهای پایانی هفته جاری بارش برف، باران شدید، آبگرفتگی معابر و مسدود شدن محورهای کوهستانی را پیش‌بینی کرده بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان مازندران، نفوذ سامانه بارشی از عصر پنج‌شنبه 27 دی ماه وارد مازندران شده و شاهد باران شدید، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما، رعد و برف و احتمال تگرگ در مازندران خواهیم بود که طی این مدت دریا مواج و طوفانی خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :