آخرین عناوین

جمعه 28 دی 1397-14:39 کد خبر:65287

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

بارش حدود ۷۰ سانتی‌متری برف در چالوس/شب‌های سردی پیش رو داریم

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران از بارش حدود ۷۰ سانتی‌متری برف در چالوس خبر داد و گفت: باتوجه به صاف بودن هوا شب‌های سردی پیش‌روخواهیم داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار کرد: بانفوذ سامانه سرد و بارشی از روز گذشته شاهد بارش برف در ارتفاعات، باران، وزش باد و کاهش دمای هوا بودیم.

وی افزود: بیشترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به خشکه‌داران تنکابن ۸۳، خشرودپی بابل ۵۷، وزرامحله محموداباد ۵۶، تلوک و باغبانی قائم‌شهر ۵۵ و اسکندرکلای قائم‌شهر ۵۱ میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه ارتفاع برف در دوناعلیا به ۶۷، دلیر چالوس۵۰، کندلوس ۳۵ و شوراب سوادکوه به ۲۵ سانتی‌متر رسید، اضافه کرد:همچنین بیشترین سرعت باد نیز مربوط به گلوگاه ۷۹، دابودشت آمل ۷۶ و رامسر ۷۲ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اسدی با بیان اینکه امروز کماکان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارندگی‌های متناوب و در ارتفاعات و کوهپایه‌ها بارش برف همراه با مه‌الودگی داریم، تصریح کرد: روز شنبه انتظار داریم آسمان نیمه‌ابری تا ابری به‌ویژه در شرق استان بارش پراکنده داریم که به‌تدریج از میزان ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران اظهار کرد: باتوجه به نفوذ سامانه بارشی کاهش دما را داشتیم که انتظار داریم بیشینه دمای هوا امروز استان نسبت به چهارشنبه حدود ۱۰ تا ۲۰ درجه کاهش پیدا کرد که تا فردا روند کاهشی دما ادامه دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: باتوجه به صاف بودن هوا شب‌های سردی پیش‌روخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :