آخرین عناوین

دوشنبه 1 بهمن 1397-20:51 کد خبر:65370

مازندران از استان‌های پیشگام اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع

سرپرست وزارت بهداشت استان مازندران را یکی از استان‌های پیشگام در اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و تهیه پرونده الکترونیکی برشمرد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سرپرست وزارت بهداشت استان مازندران را یکی از استان‌های پیشگام در اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و تهیه پرونده الکترونیکی برشمرد .

سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت شهری روستایی حاج مصطفی آشوری شهر سورک در جمع خبرنگاران گفت : طرح پزشک خانواده یک ردیف مستقل دارد که ممکن است از منابع این ردیف، بهره‌برداری درست و منطقی نشده باشد.

وی پزشک خانواده را جزء جدانشدنی نظام سلامت برشمرد و عنوان دروازه‌بان نظام سلامت را به آن داد و افزود: هرگونه هزینه در توسعه طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، سرمایه محسوب می‌‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی تأکید کرد که ایستاده‌ایم تا همه هزینه‌های این طرح را به عنوان یک سرمایه‌گذاری در سال‌هاي آينده تقبل کنيم زيرا صرفه‌جويي قابل توجه‌اي خواهيم داشت.

وی با تأکید بر اینکه مصمم هستیم طرح پزشک خانواده را به عنوان به‌ جامانده‌های قانونی در سراسر کشور اجرا کنیم، از اجرای طرح پزشک خانواده تا ۸۰ درصد تا اواسط سال ۹۸ و از اجرای کامل آن تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

نمکی با بیان اینکه جامعه پزشکی در تمام سختی ‌ها صادقانه در کنار مردم بودند و زحمات زیادی می‌کشند بیان کرد : باید با نگاه قدرشناسانه به جامعه پزشکي موضوعات آنان را بررسي کرد و طوري رفتار نکنيم تا در مردم القاء نادرستي نسبت به جامعه پزشكي ايجاد شود .

وی با رد شائبه کمبود داروهای مهم در کشور تصریح کرد: ما به مردم این بشارت را می‌دهیم که هیچ دارویی در کشور کمبود نداریم و اگر دارويي کم است به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: شرکت‌های دارویی بسیج شدند تا داروهای مردم را تأمین کنند و در این زمینه هیچ مشکلی نداريم.

سرپرست وزارت بهداشت درخصوص برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک های علم و فناوری گفت: نگاه دولت این است که شرکت های دانش بنيان و پارک هاي علم و فناوري را به شدت تقويت کنيم، چراکه در تمام دنيا نيز آنها در شرايط تحريم به کمک دولت ها مي آيند،زماني که در سازمان برنامه و بودجه مسئوليت داشتم، عليرغم افزايش مختصر بودجه دستگاه هاي اجرايي، ۷۰ درصد يودجه پارك هاي علم و فناوري را افزايش داديم.

نمکی در پایان افزود:وزارت بهداشت برای توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و ارتباط آنها با بدنه دانشگاه های علوم پزشکی برنامه های مفصلي دارد که اميدواريم از ظرفيت عظيم و ارزشمند در جهت جبران کاستي هاي زمان تحريم به ويژه در زمينه مشکلات نظام ارائه خدمات، کمبودهاي تجهيزات پزشکي وارداتي و توليد داروهاي هاي تك وارداتي استفاده كني.        

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :