آخرین عناوین

دوشنبه 1 بهمن 1397-22:2 کد خبر:65371

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی اعلام کرد:

باید مراقبت شود تا کسی در نظام سلامت مغفول و مظلوم نماند

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مدیران استانی حوزه سلامت بر اولویت توسعه درمان سروپايي تاکيد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، سرپرست وزارت بهداشت، درمان وعلوم پزشکی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مدیران استانی حوزه سلامت بر اولویت توسعه درمان سروپايي تاکيد کرد.

سعید نمکی  طرح سلامت جامعه را از بزرگ‌ترین دستاوردها پس از انقلاب برشمرد و گفت:توسعه شبکه بهداشت، کاهش مرگ‌ومیر کودکان و زنان بر اثر عوارض زایمان و بارداری، توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی از اين دست است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت و درمان گرچه در واکسیناسیون نقش موثری داشت اما در رابطه با بیماری‌های غیرواگیردار کمترین تأثير را در اجرا دارد.

وی با بیان اینکه وارد دوره پرهزینه برای سلامت شده‌ایم و در این زمینه به مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نياز داريم افزود: دولت فقط بايد سياستگذاري و نظارت کند و اجرت به مردم سپرده شود.

نمکی با تأکید بر اینکه باید درمان سرپایی را توسعه ‌دهیم اظهار کرد: ‌دسترسی مردم باید به گونه‌ای باشد که بتوانند در اولين فرصت نزد طبيب بروند تا بيماري کنترل شود و در سال‌هاي بعد تبديل به بيماري پر هزينه نشود.

وی بر ادامه طرح تحول نظام سلامت به گونه‌ای که متخصصین اقتصاد سلامت هم آن را تأیید کند، تأکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد که برای این طرح ساختاري ماندگار تعريف کنيم تا با تغيير رئيس جمهورها هم حتي تغيير نکند.

مقام عالی وزارت بهداشت کاهش فشار اقتصادی بر مردم، جبران کمبود دارو برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری طبیب در نقاط محروم و کم‌برخوردار را از موارد مهم این طرح برشمرد.

وی طرح پزشک خانواده، سیستم ارحاع، پرونده الکترونیک سلامت و راهنمایی‌های بالینی را از تکالیف قانونی اين وزارت در برنامه پنجم و ششم دانست و تصريح کرد: اين طرح‌ها هزينه‌هاي نظام سلامت را منطقي مي‌کند و از هزينه‌هاي سنگين آينده مي‌کاهد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با تأکید بر اینکه وظیفه ما جلب رضایتمندی مردم است،ادامه داد‌: مراقبت کنید کسی در نظام سلامت مغفول و مظلوم نماند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ابتدای این نشست با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه سلامت بسیار مهم است گفت: برنامه پزشک خانواده راهبردی و محور اصلي است تا به عدالت در سلامت برسيم و کار طولاني در پيش داريم. وی با اظهار اینکه۵۳۲ پزشک خانواده شهری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون فردی از سیستم ارجاع خارج نشده است و بیش از یک میليون و ۲۵۷ هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش سه بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و کمیته امداد هستند.

موسوی با بیان اینکه تجویز اقلام دارویی پزشکان خانواده کاهش پیدا کرده است گفت: در استان مازندران ۲۵ بیمارستان دولتی و ۳۹ بیمارستان خصوصی به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه تغییر الگوی بیماری ها و نگرش مردم اتفاق افتاده است گفت: برای ارائه خدمات تخصصی تر بايد بيمارستان هاي بزرگ به صورت منطقه اي احداث و تجهيز شود و با اين ساختار علاوه بر ارائه خدمات بهتر، هزينه ها کاهش پيدا مي کند.

وی با تاکید بر افزایش سواد سلامت گفت: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی حضور بیشتر پزشکان در صدا و سیما برای افزايش سواد سلامت مردم است و تبادل داده نرم افزارهاي بخش هاي پاراکلينيک و تصويربرداري با سامانه پرونده الکترونيک و توسعه ITدر ایجاد زیر ساخت ها در کلینیک های تخصصی کمک می کند.

موسوی با بیان اینکه فقر نگاه های سلامت محور در سازمان های بیمه گر باید از بین برود افزود: باید ردیف اعتباري مشخصي در سازمان هاي بيمه درنظر گرفته شود تا بتوان نظم پرداخت را داشته باشيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :