آخرین عناوین

چهارشنبه 3 بهمن 1397-8:52 کد خبر:65397

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

افزایش بیماری نیوکاسل در مرغداری‌های مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از افزایش بیماری نیوکاسل در واحدهای مرغداری مازندران خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،حسین رضوانی در ارتباط با شیوع انواع آنفولانزا در بین پرندگان اظهار داشت: به‌ جز یک ماه قبل، در حال حاضر مورد جدیدی نداشتیم.

وی با اعلام اینکه دلیل بیماری نیوکاسل سردی هوا است، افزود:شاهد روند رو به رشد بیماری نیوکاسل در واحدهای مرغداری هستیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه دلیل افزایش بیماری نیوکاسل در واحد‌های مرغداری مازندران هوای سرد، عدم تزریق واکسن، افزایش قیمت مواد ضدعفونی‌کننده است، تصریح کرد:کم‌کاری مرغداران و تردد غیراصولی در واحدهای دامی هم در این بخش اثرگذار است.

این مسئول در ارتباط با عرضه غیربهداشتی انواع گوشت در معابر به‌ویژه بازارهای روز استان مازندران خاطرنشان کرد: در مراکز عرضه مشکل چندانی نداریم، چون نظارت‌ها در این بخش انجام می‌شود، از طرفی محصولاتی که در این مراکز ارائه می‌شود دارای مجوز بوده؛ همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی عرضه در بازارهای روز در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، در استان مازندران عرضه گوشت مرغ‌های محلی و برخی مواقع محصولات گوشتی مانند دل و قلوه دام در سطح بازارهای روز به‌صورت غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رضوانی از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز سرپوشیده بهداشتی برای کنترل عرضه طیور سنتی خبر داد و گفت:محصولات گوشتی دامی و طیور در این مرکز کنترل و پس از شست‌وشو و ضدعفونی برای عرضه به بازارهای روز منتقل شود.

وی در ارتباط با ایجاد مرکز خانه بهداشت در شهر کیاسر عنوان کرد:این طرح جزو برنامه‌های ۱۰۰ روزه این سازمان پیشنهاد شده و بنا داریم تا قبل از عید این طرح تکمیل و نیروهای آن مستقر شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :