آخرین عناوین

چهارشنبه 3 بهمن 1397-23:10 کد خبر:65413

برگزاری همایش استانی آموزش های هنگام ازدواج به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

همایش آموزشی مربیان برای آموزش های همگام با ازدواج در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هدف افزایش تحکیم بنيان خانواده و کاهش طلاق برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، همایش آموزشی مربیان برای آموزش های همگام با ازدواج در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هدف افزایش تحکیم بنيان خانواده و کاهش طلاق برگزار شد.

حامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در همایش آموزشی مربیان با موضوع آموزش های هنگام با ازدواج در ساری با اشاره به آمار ۱۲ میلیوني جوانان در شرف ازدواج کشور گفت: روند ازدواج در کشور اکنون ۶ درصد است و کاهش ازدواج، روند افزايشي طلاق، فاصله ازدواج تا فرزندآوري و فرزند دوم از چالش هاي مهم در جمعيت کشور است.

وی با اشاره به آمار ۹ و دو دهم درصد سالمندی در کشور اظهار کرد: با جلوگیری از رشد جمعیت اکنون درصد افراد میانسال بین ۳۰تا ۶۰ سال، ۴۴ درصد شده است.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد:اگر بر روی ازدواج جوانان سرمایه گذاری کنیم و شغل و مسکن حداقلی آنان فراهم شود؛ شاهد رشد مناسبی در ازدواج خواهیم بود.

برکاتی گفت: اکنون روند ازدواج در کشور ۶ درصد است و این در حالی است که در سال ۹۶ این روند ازدواج ۸ درصد و در سال ۸۷تا ۹۶ روند ازدواج کشور ۳۰درصد بود و در مازندران هم همین آمار و ارقام، صدق می کند.

وی افزود: براساس امار اعلام شده در سال ۹۵ جمعیت ازدواج کرده کشور نسبت به سال ۸۵ رشد ۲۰درصدی داشته است و هرگز ازدواج نکرده ها کمتر شد و اتفاق خوبی بود.

وی با اعلام اینکه هر طلاقی، بحران است و آسیب اجتماعی به همراه دارد؛ اظهار کرد: طلاق بحرانی است که اگر توجه جدی به این مقوله نشود؛ هر روز بزرگتر خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، آموزش حین ازدواج را مهم دانست و گفت: این آموزش ها باید از دوران قبل از ازدواج در مدارس، حین ازدواج توسط بهداشت و درمان و آموزش در طول زندگی توسط قوه قضائیه و بهزیستی ارائه شود تا به کاهش طلاق اميدوار بود.

برکاتی ادامه داد: هدف از برگزاری آموزش های همگام با ازداوج، در واقع ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها و آموزش ها برای داشتن زندگی سالم و دوام و بقای ان است که آموزش سلامت و جنسی، آموزش هاي حقوقي و آموزش تعاملات فردي و روانشناسي ارائه و زوجين با اين آموزش ها آشنا مي شوند.

وی افزود: در نظرسنجی از برگزاری این دوره ها ۷۸ درصد زوجین از کلاس های حقوقی، ۹۲ درصد از آموزش تعاملات فردی و روانشناسی و ۹۷ درصد از آموزش سلامت و جنسی رضايت داشتند.

برکاتی گفت: با تلاش های انجام شده آموزش های همگام با ازدواج توسط بهداشت و درمان و همکاری نهادهای مختلف بهزیستی، قوه قضائیه و تبلیغات اسلامی و دستگاههاي متولي در دست انجام است که اميدواريم شاهد بقا و دوام بيشتر زندگي، افزايش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشيم.

حسین رنجبران،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست گفت:این آموزش ها نقش مهمی در کاهش طلاق دارند.

وی با اعلام اینکه اموزش قبل از ازدواج گامی برای لستحکام بخشی به زندگی هاست؛ یاداور شد: باید تلاش شود تا این کلاس ها هرچه بیشتر و با کيفيت بيشتر برگزار شود.

رنجبران گفت: متاسفانه آمار طلاق مازندران مطلوب نیست و باید در این زمینه با آموزش ها و فرهنگ سازی از افزایش امار طلاق جلوگیری شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: امار طلاق مازندران ۲و پنج دهم است در حالی که این آمار در کشور ۲و دو دهم است و باید تلاش شود تا به آمار کشوری برسیم.

رنجبران افزود: پایش و ارزیابی آموزشی در این زمینه بسیار مهم و با اهمیت است و متولیان امر برای اين مهم برنامه ريزي بيشتري را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: تلاش برای داشتن زندگی آرام و سالم حق همه مردم است و باید همگان در این بخش تلاش کنند.

گفتنی است همایش آموزشی مربیان برای آموزش های همگام با ازدواج در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هدف افزایش تحکيم بنيان خانواده و کاهش طلاق، افزايش ازدواج و انتخاب همسر برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :