آخرین عناوین

پنجشنبه 4 بهمن 1397-19:31 کد خبر:65416

درهمایش شهرداران مازندران چه گذشت:

پای سگ‌های ولگرد به همایش شهرداران کشیده شد

یکی از چالش‌هایی که شهرداری‌های مازندران همانند سایر استان‌ها با آن مواجه هستند، جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است، مشکلی که گاه گریبان پرسنل شهرداری را می‌گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دومین همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران عصر روز چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد.

یکی از بخش‌های قابل تأمل نشست شهرداران را باید به معضل سگ‌های ولگرد اختصاص داد، سگ‌هایی که در هر کوی و برزنی دیده می‌شوند و جمع‌آوری آنها با مشکلاتی همراه است.

مشکلاتی که شهرداری‌ها را در هجوم فعالیت‌های سخت هر روزه خسته‌تر می‌کند، تصاویری که در فضای مجازی پخش می‌شود و گاهی غیرمنصفانه شهرداران را مورد هجمه رسانه‌ای قرار می‌دهند.

رسانه‌هایی که بعضاً به نام محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت دارند اما غرض‌ورزانه عمل می‌کنند؛ جایی که شهردار هچیرود چالوس در جلسه روز گذشته می‌گوید: گاهی تمام فعالیت‌ها و زحمات شبانه‌روزی ما با انتشار چند عکس از بین می‌رود.

عکس‌هایی که گاه می‌گویند این سگ‌ها فرزندان ما هستند و فرهنگ ما به جایی می‌رود که به‌جای مهربانی با حیوانات و دانستن اینکه چه قوانینی بر حفاظت و رفتار نسبت به جانداران حاکم است؛ به‎سمت تعصب‌های بی‌پایه و اساس می‌رود.

تعصب‌هایی که سبب می‌شود تا یکی از پرسنل شهرداری هچیرود به‌دلیل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب کتک‌کاری شود و شخص ضارب به او می‌گوید: «شما به این سگ بی‌احترامی کردید»، شهردار در جلسه می‌پرسد؟

آیا آن فرد باید هنگام انتقال سگ‌های ولگرد به خودروی نیسان، به حیوان بگوید بفرمایید سوار شوید؟! پرسنل ما به دادگاه شکایت می‌کند و قاضی می‌گوید دو شاهد بیاور، اکنون پرونده از سوی واحد حقوقی شهرداری در حال پیگیری است.

براساس این گزارش، روزانه سگ‌های بلاصاحب زیادی در سطح شهرها دیده می‌شود، برخی از آنها توسط حامیان حیوانات نگهداری و برای جلوگیری از ازدیاد آنها، نسبت به عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب اقدام می‌شود، این حیوانات پس از عقیم‌سازی آن‌قدر به سرگردانی ادامه می‌دهند که سرانجام زندگی آنها در جایی از جاده‌های کمربندی، تفرجگاه‌ها، کنار رودخانه یا اداره و خانه و دانشگاه! و سایر محل عبور و مرور پایان یابد.

گاه‌گاهی حمله سگ‌های ولگرد به شهروندان به‌ویژه کودکان با صحنه‌های دلخراشی همراه است، گاهی نیز با رفتارهای خشن و تصاویر آزاردهنده‌ای نسبت به این حیوانات از سوی برخی افراد مواجه هستیم، هیچ‌کدام از این‌دو قابل پذیرش نیست اما شاید جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد راه چاره‌ای باشد که نیاز است تا کم و کیف آن اعلام شود.

شهرداری‌ها سالهاست که با این معضل روبه‌رو هستند و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با برخوردها و دیدگاه‌های متفاوت اجتماعی روبه‌روست، نکته مهم این است که در تمامی قوانین دنیا حیوان‌آزاری جرم است اما هنوز برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد قانون واضح و روشنی تصویب نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :