آخرین عناوین

جمعه 5 بهمن 1397-23:56 کد خبر:65439

برگزاری سمینار درمان سوء مصرف الکل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

سمینار دو روزه درمان سوء مصرف الکل با حضور استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمع کثیری از پزشکان و درمانگران اعتیاد مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سمینار دو روزه درمان سوء مصرف الکل با حضور استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمع کثیری از پزشکان و درمانگران اعتیاد مازندران برگزار شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در سمینار دو روزه درمان سوء مصرف الکل که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه میزان سن، جنس و نوع  گرایش مردم و جوانان به اعتیاد تغییر کرده است، گفت: در حکومت های گذشته مواد مخدر به عنوان کار سیستمی توسط دولت ها حمایت می شد و افراد متنفض در ساختار حکومت ها در گرایش مردم به اعتياد نقش داشتند.

وی با اشاره به کاهش  آمار میزان گرایش به مواد مخدر در سال های گذشته ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد در جامعه امروزی سن گرایش به اعتیاد کاهش و میزان مصرف افزايش  يافته و شاهد تنوع مواد مخدر هستيم که بخشي از اين مسائل ناشي از مسائل داخلي و بخشي بين المللي است و در حال حاضر دولت و مردم به دنبال شناسايي و برطرف کردن اين مشکل هستند.

استاندار مازندران با اظهار این که در گذشته به صورت فراگیر و چند بعدی به مسئله مواد مخدر نگاه نشده و در مقاطعی عامل اعتیاد در بین جوانان را بیکاری و فقر اقتصادی معرفی مي کردند ادامه داد: عوامل متعددي در اعتياد نقش دارند و بايد در حوزه هاي پيشگيري و درمان بيماران برنامه ريزي شود تا علاوه بر درمان شاهد تغيير فرهنگ در حوزه اعتياد باشيم.

مقام عالی استان با بیان اینکه هیچ خانواده ای از درگیر شدن به اعتیاد مصون نیست و احتمال درگیر شدن هر فردی به مواد مخدر وجود دارد، ضمن تقدير و تشکر از پزشکان براي کمک به بازگشت بيماران معتاد به جامعه ، گفت: مبارزه و ترک اعتياد نيازمند عزم ملي است و مردم و مسئولان دستگاه هاي مختلف مي توانند اقدامات خوبي در اين حوزه انجام دهند.

حسین زادگان با تاکید بر واگذاری مسائل مختلف اجتماعی به مردم در قالب تشکل ها، افزود: مسئولان می توانند موانع و مشکلات مدیران تشکل ها را برطرف و آن ها را پشتیبانی و در سیاست گذاری ها کمک کنند.

در ادامه سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سخنانی اعتیاد را یک بیماری با ریسک فاکتورهای زیاد عنوان کرد و افزود: خانواده ،درمانگر و فرد معتاد سه رکن اساسی مثلث درمان اعتیاد می باشد که عدم توجه به هریک ناکامی و عود را در پی خواهد داشت و نقش خانواده در این میان از حساسیت بیشتري برخوردار مي باشد.

وی در این زمینه تصریح کرد: سازمان‎های مردم‌نهاد می توانند در آگاهی افراد نسبت به آثار مخرب مواد مخدر و اعتیاد اثر بخشی بسیار خوبی را در فعالیت‎های پیشگیرانه  در جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه الکل از شایعترین مواد سوء مصرف در دنیاست و بعنوان ماده آغازین نقش زیادی در شروع و ادامه مصرف مواد مخدر دارد محافظت از جامعه  در برابر آسیب های مرتبط با الکل را يکي از اولويت هاي سلامت عمومي عنوان کرد و گفت :  می توان با حمایت همه اقشار و سازمانهای بین بخشی و تقویت برنامه های پیشگیرانه ، آموزش و اطلاع رسانی و هدايت افراد مبتلا به سمت درمان در راستاي کنترل، پيشگيري و کاهش آسيب مصرف الکل و مواد مخدر در بين اقشار مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان گام هاي موثري برداريم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :