آخرین عناوین

يکشنبه 7 بهمن 1397-11:14 کد خبر:65472

معاون فرماندار شهرستان نور اعلام کرد:

قیمت گوشت در بازار روزانه افزایش می‌یابد

معاون فرماندار شهرستان نور، با اشاره به قیمت نزدیک به 100 هزار تومانی گوشت قرمز در بازار گفت: روزانه شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رضا نائیج‌نوری صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان نور اظهار کرد: هم اکنون گوشت قرمز بدون نظارت کافی در شهرستان بی رویه و غیرمنطقی افزایش قیمت داشته و به مرز حدود یکصد هزار تومان نزدیک شد و این در حالی‌است که قیمت نهاده‌های دامی از جمله علوفه ثابت مانده و تغییر قیمت نداشت.

وی افزود: با توجه به این موضوع ضمن نظارت و بررسی و پیگیری علت افزایش قیمت بی‌رویه گوشت قرمز، تامین مرغ و گوشت تنظیم بازار ضروری است و این امر باید با اطلاع‌رسانی مکان توزیع، نصب بنر و نظارت بر توزیع به خوبی تا اطلاع ثانوی و کاهش قیمت در بازار ادامه پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرماندار شهرستان نور، ایجاد بازارچه دائمی در شهرستان را از مشکلات اساسی عنوان و خاطر نشان کرد: این موضوع تقریبا به مشکل لاینحل تبدیل شده زیرا تاکنون مکانی از سوی شهرداران برای این منظور معرفی نشده است.

این مسئول بیان کرد: اداره تعاون روستایی زمینی را در روستای گنج‌یاب معرفی کرد که به دلیل دوری از شهر با مشکل استقبال عمومی شهروندان مواجه است که در صورت عدم معرفی زمین از سوی شهرداران، ناچار باید از مکان معرفی شده تعاون روستایی با تمهیداتی استفاده کرد که از جمله آن تبلیغات لازم و تسهیل در تردد شهروندان با استقرار تاکسی در مسیر است.

نائیج‌نوری در پایان با تاکید بر تسریع ساماندهی دست‌فروشان و پیگیری این امر با جدیت توسط شهرداران، گفت: سندیکای کامیون‌داران شهرستان نیز باید ایجاد و محل مناسبی برای کامیون‌داران معرفی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نور نیز در این جلسه اظهار کرد: برای ساماندهی دست‌فروشان مکانی در انتهای بازار روز شهر نور انتخاب شد که اخیرا فردی با ارائه نوشته‌ای مدعی مالکیت آن شد که البته در بررسی به‌عمل آمده از سوی واحد حقوقی این مدارک فاقد اعتبار است و اسنادی دال بر مالکیت شهرداری وجود دارد که از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری هستیم و پس از رفع مشکل، دست‌فروشان به این مکان منتقل می‌شوند.

فرنام فخاری در خصوص بازار هفتگی(چهارشنبه بازار) خاطر نشان کرد: به دلایلی این بازار تقریبا از کنترل خارج شده و نیازمند بازبینی، نظارت و کنترل لازم است و اگر مکان این بازار تغییر کند امکان کنترل و نظارت بیشتر می‌شود.

وی  با اشاره به گلایه بازار از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و پائیزه، افزود: بازار با برگزاری نمایشگاه موافق نیست چون بخشی از بازار منتظر شب عید هستند و بیشترین فروش و درآمد سالانه آن‌ها در این موقعیت از سال است تا رکود دیگر ایام سال جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نور در پایان، گفت: با توجه به سیاست دولت و حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر عرضه مستقیم کالا ضروری است و ناچار باید این نمایشگاه‌ها برگزار شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :