آخرین عناوین

يکشنبه 7 بهمن 1397-16:32 کد خبر:65482

رئیس اتحادیه قصابان مازندران خبر داد:

گوشت گرم دولتی در اختیار قصابان قرار نمی‌گیرد

رئیس اتحادیه قصابان مازندران با انتقاد از روند نامناسب توزیع گوشت گرم در استان مازندران، گفت: دست‌های پشت پرده گوشت‌های دولتی مورد نیاز مردم را به سمت رستوران‌ها سوق می‌دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدکاظم سیداصغری نژاد در ارتباط با علت نابسمانی در بازار گوشت و توزیع آن اظهار کرد: وضعیت توزیع گوشت در بازار مازندران مناسب نیست.

وی با اعلام اینکه گوشت‌های با نرخ دولتی در سطح قصابی‌های مازندران توزیع نمی‌شود، گفت: در جلسه تنظیم بازار مرکز استان مازندران مقرر شده بود که گوشت‌های دولتی از طریق اتحادیه در اختیار قصابی‌ها قرار گیرد، این موضوع به تصویب هم رسیده بود اما بنا به دلائل نامشخصی گوشت‌های مورد نیاز مردم سر از رستوران‌ها در می‌آورد.

رئیس اتحادیه قصابان مازندران با اعلام اینکه طی چهار ماه تنها دو تن گوشت در اختیار ما قرار گرفته است، افزود: دست‌های پشت پرده‌ای گوشت مورد مردم را به سمت رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سوق می‌دهد.

سیداصغرزاده اضافه کرد: در فروشگاه‌های بزرگ هم توزیع و فروش گوشت با شرایط خاص در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه گلایه‌های توزیع نامناسب گوشت را به فرمانداری، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و حراست این مجموعه انتقال دادیم، گفت: به صورت عملیاتی اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس اتحادیه قصابان مازندران دلیل افزایش قیمت گوشت در کشور را قاچاق دام از استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: توزیع نامناسب، تولید بدون برنامه‌ریزی شده و عرضه نامناسب گوشت‌های دولتی و از طرف محدودیت برای تولید گوشت در استان مازندران دلیل گرانی گوشت در حال حاضر است.

وی میزان نیاز روزانه شهرهای ساری و قائم‌شهر به گوشت قرمز را حدود 500 راس گوسفند و 70 راس گاو و گوساله اعلام کرد و گفت: گوشت مورد نیاز استان از خراسان شمالی، جنوبی و رضوی تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان مازندران قیمت انواع گوشت در استان مازندران را 70 تا 75 تومان برای گوساله و گاو و 50 تا 75 تومان برای گوسفند و 85 هزار تومان برای بزغاله و بره اعلام کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :