آخرین عناوین

دوشنبه 8 بهمن 1397-8:38 کد خبر:65493

برگزاري دوره آموزشي مبارزه با پولشويي در نيروگاه نكا

به منظور آشنايي کاركنان با روشهاي مقابله با پديده پولشويي در ادارات و شركتها، دوره آموزشي " مبارزه با پولشويي " در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی نيروگاه شهيدسليمي نكا، به منظور آشنايي کاركنان با روشهاي مقابله با پديده پولشويي در ادارات و شركتها، دوره آموزشي " مبارزه با پولشويي " در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

براساس این گزارش، در اين دوره كه اعضاء كميته سلامت اداري و جمع زيادي از مديران و كاركنان شركت حضور داشتند، معاونت مالي و پشتيباني شركت مديريت توليد برق نكا، ضمن بيان مفاهيم و كليات و تاريخچه اي از ورود اصطلاح پولشويي در ادبيات اقتصادي دنيا، به تشريح و تبيين ابعاد و پيامدهاي زيانبار اين پديده شوم اقتصادي پرداخت.

فرهاد كريمي همچنين از نقش تأثيرگذار رانت در پيدايش پديده ناميمون پولشويي گفت و عنوان داشت: پولشويي كسب درآمدي نامشروع و عملي مجرمانه است كه بر محور پنهان كاري سازمان يافته فعاليت هاي ناسالم اقتصادي و تجارت هاي غير قانوني استوار است و افراد ذي نفوذ ضمن كسب درآمدهاي كلان از اين طريق و همچنين دورزدن قوانين مالياتي، پولهاي كثيف را از مجاري قانوني وارد چرخه اقتصادي كشور مي نمايند.

وي در ادامه با اشاره به برخي از قوانين وضع شده در خصوص مبارزه با پولشويي در كشور، بر ضرورت اجراي دقيق قوانين و الزامات مبارزه با پولشويي تأكيد كرد و افزود: تشديد مجازات، تعديل قاعده رازداري و تقويت اهرمهاي كنترل نظارتي از مهمترين راهكارهاي پيشگيري از پولشويي هستند.

مدرس اين دوره همچنين مباحثي پيرامون ويژگي هاي عمومي و متعارف، شيوه هاي رايج، عناصر و جرائم مرتبط با پولشويي مطالبي ارائه نمود و در پايان به سؤالات مطروحه حضار پاسخ گفت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :