آخرین عناوین

دوشنبه 8 بهمن 1397-20:23 کد خبر:65508

به بهانه دخالت نمایندگان در عزل و نصب دستگاه‌ها:

حتی نمی‌گذارند جوهر نامه خشک شود!

فصل سرد سهم‌خواهی‌ها فرا رسیده است، یا باید وجدان کاری را زیر سؤال ببری یا باید صندلی را تحویل بدهی، نمایندگان مجلس جایش برسد حتی نمی‌گذارند جوهر حکم یک مدیر خشک شود!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سایه سنگین سفارشات و عزل و نصب‌های نمایندگان مجلس بر مدیران شهرستانی و استانی سایه افکنده است و برای چندمین بار است که آموزش و پرورش مازندران مورد هجمه نمایندگان قرار می‌گیرد.

همین چند وقت پیش بود که امام جمعه یکی از شهرستان‌ها در خطبه‌های نماز جمعه از یک درد و چالش نفسگیر گفت: از شکایت‌ها و گلایه‌مندی‌هایی که نسبت به نماینده‌ها دارند، مسئولان محلی از باج‌خواهی‌ها و خواسته‌های نامعقول نمایندگان حتی در کوچک‌ترین مسائل می‌گویند.

آموزش و پرورش با بزرگترین جامعه آماری شامل معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سن رأی‌دادن همواره آماج حملات انتخاباتی است، برخی از نمایندگان بیش از اندازه در عزل و نصب‌ها دخالت دارند و آرامش و استقلال مدیریتی را از مدیران شهرستان و استان سلب کرده‌اند.

فصل سرد باج‌خواهی‌ها و سهم‌خواهی‌ها فرا رسیده است، مدیران با خود می‌گویند یا باید استقلال و وجدان کاری را زیر سؤال ببری و تمکین کنی یا باید صندلی را تحویل بدهی و بروی، آری! این وصف حال این‌روزهای مدیران است، روزهایی که نمایندگان مجلس برای تمنیات سیاسی خود، جایش برسد حتی نمی‌گذارند جوهر حکم یک مدیر خشک شود!

مدیر سابق آموزش و پرورش بابل از مدیران شایسته استان بوده است اما فعالیت‌های ایشان به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و خواستار برکناری او شدند، اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با توجه به نزدیک‌شدن دوران امتحانات مدارس و برای پایان‌دادن به استرس‌های موجود، معاون آموزش متوسطه این اداره‌کل را با حفظ سمت به سرپرستی اداره آموزش و پرورش بابل انتخاب کرد.

از آنجا که بابل دارای فرمانداری ویژه بوده و فعالیت‌های بخش آموزشی و علمی این شهرستان نیز در حد بالایی قرار دارد و دانش‌آموزان بابلی طلایه‌داران علمی استان مازندران محسوب می‌شوند و از طرفی به‌دلیل نیازی که به انتصاب یک مدیر تمام‌وقت در آموزش و پرورش داشت، اداره‌کل آموزش و پرورش یکی از پرسنل فرهنگی را که پیش از این سابقه مدیریت در بندپی بابل را داشت، به عنوان مدیر آموزش و پرورش این شهرستان انتخاب کرد.

اما هنوز مدیر جدید دفتر کارش را خوب ندیده بود که بار دیگر زیر فشار و جوگیری‌های سیاسی، عذر این مدیر نیز خواسته شد و اکنون آموزش و پرورش بابل بدون سرپرست و مدیر است.

بی‌تردید اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران باتوجه به حجم کاری زیاد نمی‌تواند حتی دو روز در هفته را به حوزه بابل برود و نیاز است یک مدیر تمام‌وقت منصوب شود.

معلوم نیست سهم‌خواهی‌ها تا کی ادامه خواهد شد و چرا عده‌ای که فریاد دوستی، همدلی و استقلال اداری را سر می‌دهند امروز به سهم‌خواهان عمده انتخاباتی و سردمداران عزل و نصب‌ها تبدیل شده و از جایگاهی که نظام اسلامی در اختیار آنها قرار داده است برای ارضای تمنیات شخصی استفاده می‌کنند.

دخالت نمایندگان مجلس در تمام کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، تا حدی که روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در توئیت خود نوشته است:دخالت برخی از نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها به حد غیرقابل تحمل رسیده، مدیران تحول‌گرای آموزش و پرورش، تحت فشار انتصابات قومی و قبیله‌ای هستند، آموزش و پرورش، سازمان رای کسی نیست!

این ویروس سیاسی انتخاباتی خیلی وقت است که به مازندران نیز رسیده است و برخی‌ها را بیشتر آلوده کرده است، نمایندگان مجلس حتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز دخالت کرده و سفارش می‌کنند، برخی نمایندگان از مدیران لایق و مستقل می‌گریزند و به بهانه‌های مختلف سعی در تخریب آنها دارند و اگر از این طریق نتوانند راه به جایی ببرند موضوع برکناری مدیرکل دستگاه و سپس استعفای وزیر مربوطه را مطرح می‌کنند.

داستان دنباله‌دار سهم‌خواهی‌های نمایندگان حتی به سطح دهیاری و شورای روستاها نیز کشیده است و در انتخاب و برکناری دهیار دخالت دارند،  افکار عمومی این پرسش را مطرح می‌کند که به‌راستی آیا نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آنها نیز این‌همه لابی و تهدید می‌کنند؟ مردم اما نیک می‌دانند که اگر نمایندگان کشور برای رسیدگی به امورات آنها این‌همه دوندگی، پافشاری و تلاش داشتند اکنون در تنگدستی و خستگی اقتصادی و معضلات روحی و روانی گرفتار نبودند.

به‌ نظر می‌رسد مجلس باید قانونی برای مقابله با این تندروی‌ها و سهم‌خواهی‌ها وضع و نمایندگان خاطی را مجازات کند، مجلسی که باید ناظر برعملکرد دستگاه‌های اجرایی و یک دیده‌بان قوی در جامعه باشد، اما عده‌ای از مجلسیان  چشم‌ها را می‌بندند و با زبان تهدید و سوءاستفاده از جایگاه خود سخن می‌گویند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :