آخرین عناوین

پنجشنبه 11 بهمن 1397-22:11 کد خبر:65567

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اعلام کرد:

تورم 60 هزار تومانی قیمت طلا فاجعه است/ بازار با قُلدری مهار نمی‌شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در مرکز مازندران گفت: قیمت هر گرم طلا ظرف یک ماه اخیر از گرمی 310 هزار تومان به قیمت 370 هزار تومان رسیده است و این فاجعه است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،محمدرضا نصیری در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا گفت: قیمت هر گرم طلا نسبت به روزهای گذشته، کاهش 10 هزار تومانی را در بازار امروز داشته است.

وی افزود: قیمت هر گرم طلا از نرخ 378 هزار تومان امروز به 368 هزار تومان رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت امروز سکه، 4 میلیون و 230 هزار تومان، نیم سکه، دو میلیون و دویست هزار تومان و ربع سکه، یک میلیون و 400 هزار تومان است.

این فعال صنفی بازار طلا، خطاب به خریداران توصیه کرد: الآن موقع خرید است و خریداران به هیچ‌عنوان نترسند؛ چون این قیمت، کفِ کف بازار است و در این مقطع، الآن این پایین‌ترین قیمت طلا است که طی چند هفته آتی، بالا کشیدن مجدد آن محتمل به نظر می‌رسد.

نصیری با اشاره به نوسانات فراوان بازار طلا طی یکی، دوسال اخیر و عدم تأثیر کاهش نرخ دلار در پایین آمدن قیمت‌ها، گفت: الآن گوشت چه قیمتی دارد؟ مرغ چقدر شده؟ ارزاق خانگی چقدر شده؟ لوازم خانگی چقدر است؟ قیمت هیچ یک از این اقلام، با پایین آمدن قیمت دلار، پایین نکشید!

وی با بیان اینکه بازار با قلدری، زور سرنیزه و بگیر و ببند، مهار نمی‌شود؛ بیان کرد: مهار بازار، فرمول‌ها و سیاست‌های خودش را دارد و باید از راهش وارد شد.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در مرکز مازندران، تأکید کرد: سوال اینجاست که وقتی قیمت دلار به مرز 20 هزار تومان رسید، دولت ورود پیدا کرد و توانست قیمت را پایین بکشد؟ سوال اینجاست که چرا دولت وقتی قیمت دلار و طلا بالا می‌رفت، دست روی دست گذاشت و نظاره گر بود؟

این فعال و کسبه قدیمی بازار طلا در استان تصریح کرد: قیمت هر گرم طلا ظرف یک ماه اخیر از گرمی 310 هزار تومان به قیمت 370 هزار تومان رسیده است؛ این یعنی تورم 60 هزار تومانی قیمت طلا ظرف مدت یک‌ماه؛ تورمی که سابق بر این، سه تا چهار سال طول می‌کشید تا قیمت هر گرم طلا، به تورم 60 هزار تومانی برسد و این فاجعه است!

نصیری ادامه داد: با این اوضاع و تورم در بازار، دو ماهه دیگر چه خواهد شد؟ سال 98 قیمت‌ها به کجا خواهد رسید؟

وی متذکر شد: در مدت مشابه سال گذشته، قیمت هر گرم طلا بین 110 تا 120 هزار تومان بود که الآن و در مدت مشابه سال جاری، این قیمت به هر گرم 370 هزار تومان رسیده است و این یعنی قیمت طلا در مقایسه با زمستان سال گذشته، 3 برابر شده است و این شوخی نیست!

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران در پایان یادآور شد: قیمت طلا تا 5 برابر قیمت سال گذشته هم رفت که دولت با ورودش، دو برابر را پایین کشید و الآن روی نرخ 3 برابری مانده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :