آخرین عناوین

شنبه 13 بهمن 1397-14:8 کد خبر:65591

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

نفوذ سامانه بارشی از امشب در آسمان مازندران

معاون هواشناسی مازندران گفت: اواخر ساعات امشب با نفوذ سامانه بارشی به استان، بارندگی از مناطق غربی استان آغاز شده و تا صبح یک‌شنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز کشیده خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: امروز آسمان مازندران به ‌صورت صاف تا نیمه ‌ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای همراه با مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری با 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما نیز مربوط به بلده با 6درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی،از اواخر ساعات امشب با نفوذ سامانه بارشی به استان، بارندگی از مناطق غربی استان آغاز شده و تا صبح یک‌شنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز کشیده خواهد شد.

اسدی افزود: بارش به همراه کاهش دما (حدود چهار تا هشت درجه) و وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) تا پایان روز دو‏شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی این مدت در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف به همراه پدیده مه نیز پیش‏‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط جوی کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز سه‌شنبه مناطق غربی به‌ صورت صاف تا نیمه‌ابری و مناطق مرکزی و شرقی ابری همراه با بارش پراکنده به ‌تدریج صاف و روزهای چهار‏شنبه تا جمعه آسمان مازندراه به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی اظهار کرد: همچنین باتوجه به تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏‌‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از بامداد یک‎شنبه 14 بهمن ماه امسال با نفوذ یک سامانه سرد و بارشی، شاهد شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا به‌تدریج مواج خواهد شد که این وضعیت تا ظهر سه‎شنبه 16 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: براین اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل و دور از ساحل تا 18 متر بر ثانیه (65 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از تا 3.5 متر برآورد می‌شود، گفت:توصیه می‌شود با توجه به این شرایط، تمامی فعالان دریایی ازجمله دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی از فعالیت در دریا خوداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :