آخرین عناوین

شنبه 13 بهمن 1397-17:19 کد خبر:65602

توجه ویژه مدیریت شهری به بانوان

شهرداري ساري با در نظر گرفتن جايگاه ويژه براي بانوان ، در كنار افتتاح پروژه‌ها، براي ارج‌گذاري به مقام شامخ «زن»؛ به طور ويژه، پروژه بزرگ «باغ بانوان» را طراحي و آماده‌سازي كرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری،يكي از مهم‌ترين مواردي كه مي‌تواند موجب ارتقاي سطح فرهنگي، اجتماعي هر شهري شود، توجه ويژه به نيمي از جمعيت شهري يعني بانوان است، تمركز بر مقوله نشاط و پويايي اجتماعي كه مقدمه‌اي اساسي براي رسيدن به توسعه پايدار است، بدون درنظر گرفتن نيازهاي روحي و جسمي و معنوي بانوان نمي‌تواند منجر به نتيجه مطلوبي شود.

در اين ميان، شهرداري‌ها در اين بخش مي‌توانند نقش تاثيرگذاري داشته باشند و با در نظر گرفتن امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري ويژه بانوان، ضمن تكريم قشري كه بيشترين تاثير را در پرورش و آموزش نسل آينده چه با عنوان سنتي خويش يعني نقش «مادري» و چه در نقش يك كلي «زن» به مثابه يك فرد دارند، روند افزايش نشاط اجتماعي را سرعت ببخشند.

شهرداري ساري با نگاه ويژه‌اي كه مهدي عبوري به در نظر گرفتن جايگاه ويژه براي بانوان مركز استان مازندران در اين سال‌ها داشته، در كنار افتتاح پروژه‌ها و اجراي برنامه‌هاي مختلف با رويكرد كلي و بدون در نظر گرفتن جنسيت، براي ارج‌گذاري به مقام شامخ «زن»؛ به طور ويژه، پروژه بزرگ «باغ بانوان» را طراحي و آماده‌سازي كرد كه در مراحل پاياني ساخت قرار دارد.

باغي در ابتدای بلوار فرح‌آباد (جاده دریا) كه حدود 8 هكتار وسعت دارد و داراي امكانات متنوعي همچون پيست دوچرخه‌سواري، اتاق مادران، فضاي وسيع پياده‌روي، گلخانه، مهد كودك، زمين‌هاي مختلف ورزشي و... دارد و با بهره‌برداري بهينه مي‌تواند اتفاقي ماندگار در عرصه فرهنگي و اجتماعي مازندران باشد.

مرکزی که با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی موثر، در صورت برنامه‌ریزی درست می‌تواند پایگاهی برای برگزاری برنامه‌هایی گسترده‌تر نیز باشد.

تیم مدیریت شهری ساری همواره معتقد بوده که اولین گام برای رسیدن به تعالی و توسعه به مثابه جزیی از یک کل، یعنی توسعه استانی و تعالی کشوری، بدون توجه به مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی امکان‌پذیر نبوده و نشاط شهروندی از مهم‌ترین عوامل رسیدن به شهر و استانی پویاتر است.

ضمن اینکه حرکت در مسیر توسعه، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، می‌بایست با اقدام و عمل قاطعانه و کارشناسانه همراه باشد و شهرداری ساری همواره این فرمایش را در تمامی پروژه‌های عمرانی و فنی و فرهنگی و اجتماعی خود به شکل محسوس و عینی لحاظ کرده است.

شکی نیست که ساری امروز با نگاهی منصفانه، قابل مقایسه با ساری گذشته نیست و تحولات شکل گرفته در حوزه‌های مختلف آن، قابل مشاهده و لمس است اما این کهن‌شهر قدیمی و پرافتخار و مردمانش که اصیل و لایق بهترین‌ها هستند، می‌تواند بهتر از اینی که هست باشد،مسأله‌ای که قطعا بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها و توانمدی‌های بانوان این شهر میسر نخواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :