آخرین عناوین

شنبه 13 بهمن 1397-23:55 کد خبر:65607

مهار آتش سوزی وحشتناک در بازار چهارسوق ساری

دقایقی قبل آتش سوزی در بازار چهار سوق ساری با حضور بیش از چهل آتش نشان ساروی با چند خودرو و تمامی فرماندهان ایستگاه ۶گانه مهار و اطفا گردید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان، سید حمید هاشمی، رییس این سازمان اظهار داشت: حوالی ساعت22 و 30 دقیقه شنبه 13 بهمن ماه یک مورد آتش‌سوزی در بازار چهارسوق به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام شد که بلا فاصله آتش نشانان با امکانات و تجهیزات لازم از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

هاشمی با اشاره به سرعت سرایت حریق به مغازه های همجوار گفت: آتش‌سوزی در یک فروشگاه لوازم و تزیینات آشپزخانه رخ داد که در هنگام رسیدن آتش نشانان، حریق در محل حادثه کاملا شعله ور و به سرعت در حال سرایت به مغازه های همجوار بود.

وی افزود: خوشبختانه با حضور و اقدام به موقع آتش‌نشانان از سرایت آتش به مغازه های مجاور جلوگیری و خطر از بازار رفع شد.

در ادامه رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری بیان داشت: آتش‌نشانان با شکستن قفل و برش درب و همچنین بستن دستگاه های تنفسی توانستند با سرعت عمل حریق را مهار و اطفا کنند و پس از آن به لکه‌گیری و جست‌وجوی آتش‌های احتمالی پنهان پرداختند.

هاشمی با اشاره به اینکه این حادثه با عنایت پروردگار و تلاش همکارانم، مصدومیت و تلفات جانی نداشت و گفت: از آنجایی که اغلب مغازه های بازار، مملو از مواد قابل اشتعال هستند، قابلیت سرایت به بخش‌های دیگر و ایجاد خسارت‌های زیاد وجود دارد؛ از همین رو از مالکان و صاحبان فروشگاه ها در بازار تقاضا می‌شود پیش از اینکه حادثه‌ای رخ دهد با هزینه‌ای بسیار کمتر به ایمن‌سازی محل کسب و کار خویش بپردازند و مسائل ایمنی را رعایت نمایند.

در پایان، رئیس سازمان آتش نشانی ساری ضمن قدردانی از همکاری 40 مامور آتش نشان و همچنین حضور مأموران اداره برق و گاز در محل حادثه، گفت: کارشناسان سازمان در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :