آخرین عناوین

يکشنبه 14 بهمن 1397-17:25 کد خبر:65609

دستگیری کوه‌خواران در مازندران

یک منبع آگاه از دستگیری یکی از متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: میزان تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی توسط این شخص حدود 35 هکتار در بررسی‌های اولیه بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،یک منبع آگاه از دستگیری متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: میزان تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی توسط این شخص حدود 35 هکتار در بررسی‌های اولیه بوده است.

وی با بیان اینکه این فرد به صورت غیرمجاز اقدام به بهره‌بهرداری واریزه کوهی و فروش آن می‌کرد، اظهار کرد: پیگیری پرونده این فرد توسط نهادهای امنیتی استان و دستگاه قضایی صورت گرفته است.

گفته می‌شود؛ این فرد در مناطق کوهستانی شهرستان آمل اقدام به تجاوز از عرصه‌های منابع طبیعی می‌کرده است.

شمشیر آخته دستگاه قضا در کوتاهی دست کوه‌خواران

جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و زیست محیطی در هر مکان و موقعیتی باعث جذابیت گردشگران، مسافران و توریست می‌شود و هر ذهن زیبا و خوش‌ذوقی را به سوی خود سوق می‌دهد.

یکی از جاذبه‌های زیبا و دیدنی استان مازندران محور مواصلاتی هراز است که در گذشته سفر بسیاری از هموطنان را با زیبایی چشم‌نواز شیرین کرده و شوق سفر را بیشتر از خستگی راه جذاب می‌کند.

متأسفانه با گذر از محور مواصلاتی هراز این روزها شاهد صحنه‌های ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای هستیم که عمده نازیبایی طبیعت به معادن و کوه‌خواران خوش اشتها بازمی‌گردد.

اگر با خودروی شخصی راهی محور مواصلاتی هراز شوید بعد عبور از پیچ کلرد معادن بی‌شماری در سمت راست و چپ خود می‌بینید که تلألو تابش آفتاب و تیغه‌های خورشید بیشتر از هر زمانی باعث خودنمایی گرد و خاک فراوان می‌شود.

سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران که نیز حدود یک ماه پیش در سفره یک‌روزه بازدید سرزده از معادن محور مواصلاتی هراز داشت، درباره پدیده کوه‌خواری گفنه بود؛ تاکنون در حوزه نظارت بر محیط زیست و همچنین کوه‌خواری در محور جاده هزار ضعیف عمل شد و حضورمان بیانگر نظارت جدی و مصمم است.

وی در مورد از بین رفتن گرد و غبار ناشی از کوه‌خواری در محور هراز گفت: معادنی که از نظر عملکرد بر طبق معیارهای زیست محیطی درست عمل نکنند شناسایی شده و تعطیل خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :