آخرین عناوین

يکشنبه 14 بهمن 1397-17:28 کد خبر:65610

در نشست خبری اعلام شد:

واکنش مدیرعامل به اختلاس 80 میلیاردی در شرکت گاز مازندران

مدیرعامل گاز مازندران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شنیده شدن انجام اختلاس 80 میلیاردی در این شرکت، ضمن رد این مسئله گفت: این یک اختلاف حساب در محاسبات است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، جعفر احمدپور در نشست خبری اظهار کرد: از 58 شهر مازندران، 55 شهر گازدار هستند و تنها شهرهای آلاشت، گزنک و بلده گازدار نیستند.

وی افزود: شهر آلاشت تا آخر فصل بهار گازرسانی آن انجام می‌شود و برای بلده نیز قبل از عید عملیات کلنگ‌زنی داریم، در خصوص گزنک هم تفاهم‌نامه ای انجام شد که بنا است از ایستگاه امامزاده هاشم گازرسانی به این منطقه انجام گیرد که در مجموع، پروژه‌های سخت و پرهزینه‌ای هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: برای لوله گذاری 40 کیلومتری گزنک بیش از 200 میلیارد تومان بودجه لازم است.

این مسئول بیان کرد: طی ایام دهه فجر 105 روستای آماده افتتاح داریم که همان طور که در برنامه 100 روزه اعلام کردیم به ازای هر روز یک روستا را گازرسانی می‌کنیم.

احمدپور ادامه داد: 148 میلیارد تومان برای این پروژه ها برآورد شده که تاکنون 106 میلیارد برای انجام این پروژه‌ها هزینه انجام شده است و با پایان این پروژه ها، 7 هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 20 روستای گازدار در استان داریم که از مجموع 3 هزار و 619 روستای استان، 2 هزار و 893 روستا، قابلیت گازرسانی دارند و مابقی که نزدیک به 800 روستا هستند، با توجه به صعب العبور بودن منطقه، عدم امکان نصب و انتقال تاسیسات، پایین بودن تعداد خانوار یعنی زیر 20 خانوار، و عدم کد دهی فرمانداری به این روستاها امکان گازرسانی به این روستاها نیست.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران اضافه کرد: 448 روستا در دست اجرا و 425 روستای باقیمانده نیز در برنامه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول تأکید کرد: 92 درصد از جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردارند و هشت درصد گازدار نیستند.

احمدپور افزود: 99/7 درصد از شهرهای مازندران نیز از نعمت گاز برخوردارند و طبق اعلام دولت باید گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار انجام شود.

وی تعداد مشترکین شرکت گاز مازندران را یک میلیون و 380 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: مجموع مطالبات این شرکت از مشترکین دولتی، غیر دولتی، صنعتی و خانگی، 167 میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز مازندران، بزرگترین بدهکاران به این شرکت کارخانه‌های چوب و کاغذ، سیمان و فولاد البرز ایرانیان هستند که شرکت چوب و کاغذ از مجموع بدهی 13 میلیاردی، 10.5 میلیارد آن با تعامل با این شرکت پرداخت شده و دو شرکت دیگر نیز در حال پرداخت به صورت اقساطی هستند.

احمدپور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شنیده شدن انجام اختلاس 80 میلیاردی در این شرکت، ضمن رد این مسئله گفت: یک اختلاف حسابی در محاسبات وجود دارد که از سازمان حسابرسی خواستیم این مسئله را بررسی تا شفاف‌سازی در این خصوص انجام گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :