آخرین عناوین

يکشنبه 14 بهمن 1397-17:41 کد خبر:65611

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خبر داد:

احداث نانوایی جدید در مازندران متوقف شده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه بیش از دو برابر نیاز استان نانوایی در مازندران ایجاد شد گفت: احداث نانوایی جدید در مازندران متوقف شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، سید محمد جعفری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت فجر انقلاب، با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: شرکت غله در تامین مایحتاج عمومی و اقلام مصرفی مردم تلاش جدی داشته و دارد.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه از ظرفیت‌های تولید نان در حوزه کارخانجات تولید نان باید برنامه‌ریزی شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه تامین مواد غذایی و نگهداری و توزیع برای تمام دولت‌ها امری مهم بوده و باید توجه جدی به این مهم شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین نقشی که در شرکت غله داریم که تامین کالاهای اساسی مردم را با امر اصولی اجرایی کنیم.

جعفری با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی یکی از فعالیت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور است، افزود: کشاورزی بخش مهمی از اشتغال را در کشور برعهده دارد و در 25 درصد اشتغال استان مربوط به این زیربخش است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن گندم در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان خریداری کردیم، تصریح کرد: بالغ بر 87 هزار تن خرید گندم از این سهم مربوط به مازندران بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه خرید از سامانه را در سال 98 از گندم و دانه‌های روغنی انجام می‌دهیم، افزود: بخش زیادی از کشت پاییزه در مازندران نظیر سویا و جو جایگزین گندم شده است.

وی با اعلام اینکه 3500 نانوایی یارانه‌ای و هزار و 600 نانوایی آزادپز در استان داریم، تصریح کرد: بیش از دو برابر نیاز مازندران نانوایی در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم را در دو سال گذشته در خرید کلزا داشته است، افزود: میزان تولید دانه روغنی کلزا در سال 97 بیش از 31 هزار تن بوده است.

جعفری با بیان اینکه پیش‌بینی خرید 50 هزار تن دانه روغنی کلزا در فصل زراعی جاری را داریم، تصریح کرد: سرانه مصرف روغن در کشور 17 کیلوگرم بوده که زیاد است و سالانه بالغ بر یک میلیون تن روغن وارد می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :