آخرین عناوین

دوشنبه 15 بهمن 1397-9:30 کد خبر:65623

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

شمار تلفات موتورسواران براثر تصادف در مازندران ۲۳ درصد کمتر شد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، شمار تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی در سال جاری را ۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به ۹ ماه پارسال ۲۳ درصد کاهش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را  ۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در ۹ ماهه سالجاری تعداد  ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر موتور سوار هستند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری با ۱۸ ، بهشهر ،بابل و جویبار هر کدام با هشت نفر بیشترین و شهرستان های نور، تنکابن ، نوشهر و بابلسر هر کدام با دو نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه های خرداد و مرداد با ۱۳، تیر با ۱۲و تیرماه با مورد بیشترین و کمترین آن با ۴ نفر در آذر ماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار۲۲ (۲۹درصد) فوتی است و کمترین گروه سنی ۵۰ تا ۴۱سال با ۶ (۸ درصد) فوتی  قرار دارد.

وی با اشاره به فوت ۵۰ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود: از ۷۷ نفر فوتی های موتور سوار در ۹ ماه ۷۶نفر مرد و ما یک زن هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :